Archief - probleempje op internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skampy

Legacy Member
iep,

ik heb me net een nieuwe laptop aangeschaft en om één of andere reden kan die het euro-teken niet weergeven op internet. het staat hier op het keyboard onder de E (altGr. + E), maar dat geeft dan dit teken: ¬

in Word macheert het wel.

pc is een Toshiba Satellite A60-122.

Iemand een idee hoe ik dit fix? 't Is echt een minor problem, ma 't zou toch handig zijn moest ik dat kunnen oplossen.

Merci.

Exit

Legacy Member
alle andere toetsen-tekens wel goed? (@ enzo? geen qwerty in ie?)

skampy

Legacy Member
Alle ander etoesten werken perfect, ook de @
Keyboard instellingen zijn azerty (Nederlands-België)
Da's idd met een FN toets, maar die heeft daar niets mee te maken: dat euro teken valt niet onder een Fn functie + het macheert wel in word, blijkbaar ook als ik het in mn browser intik, blijkbaar alleen niet in html ofzo.

=(uFo)=PimpMan

Legacy Member
hoe bedoel je HTML? werk je met een HTML editor of zoiets, of gewoon een webpagina. Je zegt zelf, het werkt in je browser ... of is het één bepaalde pagina, misschien kan het het font zijn van de pagina die die € tekentjes niet bevat of ondersteund

skampy

Legacy Member
euh nee, geen html editor. ken er geen zak van ze, just guessing. Het geeft dat teken wel weer als ik dat intik in mn adresbalk (waar je dus je internetadres intypt) van mn IE 6 (onder WinXP Home met SP2), maar op een internetpagina zelf (search balk bij google bv) en op forums (o.a. dit en www.wasteland.be) dus niet. Daarmee dat ik dacht dat het iets met html te maken had.

=(uFo)=PimpMan

Legacy Member
Kun je het hier intikken, zo dus € in dit forum ?

skampy

Legacy Member
nope. zie mn 1ste post in deze thread. Ik zou anders ni weten hoe ik dat teken kan maken ;)

=(uFo)=PimpMan

Legacy Member
ok, clueless voor het moment ... firefox installeren, en daarmee verdersurfen...

st3ph3n

Legacy Member
In Internet Explorer:
* Extra -> Internet-opties -> Lettertypen...
* Taalscript: Latin-gebaseerd
* Lettertype voor webpagina's: Times New Roman
* Lettertype voor normale tekst: Courier New

Steven

st3ph3n

Legacy Member
Als je -zoals in je vorige post- dat teken typt, gebruik je dan AltGr+E (wat het EURO-teken zou moeten geven) of plak je echt dat hoekteken in die post ?

Kan je in je volgende post dit eens doen: ALT + 0128

Dat is de altcode voor het euroteken; je moet dus de alt-toets ingedrukt houden en achtereen 0128 typen. Als je de alt-toets loslaat verschijnt (normaal) het EURO-teken.

Probeer eens of het zo wél werkt.

Steven

skampy

Legacy Member
geen copy-paste, gewoon dat teken (altgr+e), ook wanneer ik de combiantie alt + 0128 gebruik, krijg ik dit: ¬

zeer vreemd.

Exit

Legacy Member
zou de euro fix helpen? was er geen euro fix tooltje in de begin dagen van €-teken?

LSD-ProZac

Legacy Member
dacht dat die euro fix enkel voor de lagere windowsversies was (dus 98-NT- en mss Me)

skampy

Legacy Member
idd, en 't is dus geen windows probleem, aleen op internet macheert da ni.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan