Archief - probleem met VPN connectie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gamer1

Legacy Member
Op school (TU Eindhoven) kan ik zonder problemen verbinding maken met de vpn (om te printen, software te installeren etc). Normaal gezien zou ik dat echter van hier thuis uit ook moeten kunnen doen. Maar dit wil dus niet lukken. Ik krijg steeds volgende melding:

Fout 619: Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding gesloten werd. ...

Momenteel heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- uitschakelen windows firewall
- enable ipsec passtrough
- openzetten poort 1723 (het is trouwens een linksys wrt54g router)

Dit alles blijkt niet te helpen, krijg nog steeds zelfde melding. Weet iemand waaraan dit dan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Fraggie

Legacy Member
En ben je zeker dat dit toegelaten wordt in de ACL's? Ik vind het trouwens raar dat je een VPN moet opzetten binnen het zelfde netwerk? In mijn ogen is dat niet de bedoeling van een VPN.

gamer1

Legacy Member
Yep voor op die van school te geraken.
ACL's?? JA die wat een TUe laptop hebben zitten in het domein en hoeven niet te verbinden met de vpn. Personen met een andere laptop moeten dat wel doen (om te printen bv). Volgens de personen daar zou ik van thuis uit ook moeten kunnen inloggen met de vpn.

Fraggie

Legacy Member
gamer1 zei:
Yep voor op die van school te geraken.
ACL's?? JA die wat een TUe laptop hebben zitten in het domein en hoeven niet te verbinden met de vpn. Personen met een andere laptop moeten dat wel doen (om te printen bv). Volgens de personen daar zou ik van thuis uit ook moeten kunnen inloggen met de vpn.
Access control list - Wikipedia, the free encyclopedia

Gewoon uit interesse, welke client VPN software gebruik je?

gamer1

Legacy Member
Kan dat zijn dat dat gewoon iets van windows zelf is? Ze hebben die verbinding met/naar de vpn geinstalleerd en vanuit school kan ik dan ook verbinding maken, maar thuis dus niet.
Weet niet echt dingen die ik zelf nog kan doen hier, dus als iemand nog iets weet ...

gamer1

Legacy Member
Oei, is blijkbaar lastiger probleem dan gedacht. Vermits ik er op school op kan veronderstel ik dat het al niet aan de laptop kan liggen aangezien het dezelfde laptop is.
Het internet is draadloos hier en wordt voorzien door telenet. Vooraleer het internet de lucht in gaat passeert het eerst nog een d-link splitter (ben ff de juiste naam kwijt, maar het is geen router). Vandaar gaat het langs een linksys draadloze router (waarvan ik die poort 1732 al heb open gezet).
Iemand die een idee heeft waar in dit proces de mogelijke pretbederver schuilt?

ShPonGle

Legacy Member
uitgaand moet die poort 1723 zelfs niet open. gewoon vpn passthrough enablen op de linksys (wat standaard al zo is dacht ik) als het dan nog niet gaat moet het die d-link splitter zijn ofwel tfeit dat je connectie vanuit het telenet wan-ip bij de bestemming geblokkeerd wordt

gamer1

Legacy Member
En wat kan ik dan zoal aan die splitter doen? Als test kan ik m er wel even tussen uit halen, maar is niet echt een mogelijke permanente oplossing vermits die nodig is voor de digitale tv.
Kan ik op een of andere manier zelf checken of mijn wan-ip geblokkeerd wordt of zou ik dat bij hun al moeten navragen?

gamer1

Legacy Member
Heb eens wat getest:
1) Splitter ertussen uit gehaald en rechtstreeks op router gestoken -> geen oplossing
2) Splitter ertussen, maar uitgaande kabel rechtstreeks op laptop gestoken (dus niet wireless) -> wel oplossing (kon dus verbinden met de vpn)

jvc2001

Legacy Member
welke vpn software gebruik je om connectie te maken naar school?
windows vpn, cisco vpn, watchguard vpn,....

wanneer het op school wel werkt, hoe maak je daar verbinding? draadloos of met kabel?

gamer1

Legacy Member
jvc2001 zei:
welke vpn software gebruik je om connectie te maken naar school?
windows vpn, cisco vpn, watchguard vpn,....

wanneer het op school wel werkt, hoe maak je daar verbinding? draadloos of met kabel?

Ik denk gewoon via windows (zie zo direct toch niks anders, of kan da ook op de achtergrond draaien?)
Op school werkt het draadloos. Met kabel daar nog niet geprobeerd.

gamer1

Legacy Member
Ligt blijkbaar toch ergens aan een instelling van de router dan, want als ik de laptop met kabel aansluit op de router lukt het ook niet.
Dus via kabel op de D-link splitter aansluiten gaat wel, maar met kabel of draadloos aansluiten op de router gaat niet.

TiZon

Legacy Member
Euhm... Wij hebben hetzelfde op school hier (HoGent). Zeker dat je geen apart VPN-profiel hebt om verbinding te maken van thuis uit?

BleKKie

Legacy Member
Zou het niet kunnen dat je op school (terwijl je op het netwerk van de school zit) rechtstreeks verbinding maakt met de server op het netwerk: vb. schoolserver1
Als je dan via het internet verbinding wil maken zal hij schoolserver1 uiteraard niet vinden (want je zit niet in het netwerk), dus nu is de vraag of je school een vpn verbinding via het internet toe laat, en wat het adres is: vb. vpn.tueindhoven.nl (dit verwijst dan naar schoolserver1).

Dit zal je dus eens moeten navragen op school of aan iemand bij wie het wel werkt van thuis uit.

gamer1

Legacy Member
Probleem is opgelost. Ben eens langs het notebook service center geweest, moest daar toch zijn ivm een printer probleem. Daar hebben ze me aangeraden om de VPN op de andere manier te installeren (dus te gebruiken via programma'tje van cisco systems). Heb die dan op school geinstalleerd, nu hier thuis getest en het blijkt toch te werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan