Archief - Probleem met telenet internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yaris

Legacy Member
Hallo,
Een vriend van mij heeft zijn pc ( bak alleen nat ) meegebracht naar mijn thuis voor wat aanpassingen te doen: spybot en antivirus enz.. en toen hij terug thuis kwam kon hij niet meer op internet. Nochtans zijn de instellingen in de netwerkkaart goed, alle op automatisch ( ip en dns ) en brandt het lichtje op zijn modem en netwerkkaart. ik heb hem gezegd van zijn modem te resetten voor 10 minuten en zijn pc een half uur aan te laten staan. Weet iemand aan wat het nog zou kunnen liggen ?

KO

Legacy Member
Sommige spyware infecteerd de netwerkdrivers
spybot delete spyware -> spybot delete de verneukte netwerkdrivers
google eens naar spybot en geen internet meer

yaris

Legacy Member
Ja dat kan wel, ik heb wel wat spyware erafgehaald. Hij heeft telenet maar ik weet niet of ie ip heeft watn het is 98 dat em gebruikt en ik was vergeten te zeggen om winipcfg in te typen. Morgen ga ik erheen en dan zal ik hopelijk de oplossing vinden. Als ik die netwerkaart uninstall komen bij de opstart dan de drivers terug of moet ik dat bij win 98 manueel installeren ?
Het rare is wel dat hij bij mij thuis op internet kon tot hij vertrok, dus ik weet niet of het aan de spyware ligt maar toch bedankt voor de tip.

Th0R

Legacy Member
als ge alle spyware verwijderd hebt kan het zijn dat sommige spyware maar half weg is en de command lines die ergens in het register steke nog altijd door verwijzen om eerst door de spyware server te gaan voor het echt naar het internet/site gaat.
post den hijack log eens of probeer eens met firefox ?

als hij 98 nog gebruikt was er een oplossing voor. heb het ooit gevonde op google en werkte perfect erna, zal straks es zoeke altijd ik tijd heb naar die site. was een simple exe die gans u netwerk uitveegt en dan terug op normaal zet

Th0R

Legacy Member
!!!WARNING DOE DIT ENKEL ALS DE FOUT DOOR HET VERWIJDEREN VAN SPYWARE IS VEROORZAAKT!!!

Sorry voor mijn onduidelijke post hierboven, maar ik was gehaast :p
u probleem kunde oplossen door de winsock opnieuw te instaleren.
Het is even geleden dat ik dit nog gedaan heb en ik vergeet zeer vlug dus ik ga u in beperkte maten kunnen helpen :).

http://users.skynet.be/nbp/werk/WinsockFix.zip

het was deze die de winsock compleet uit uw windows 98 systeem gooit, je moet daarna wel via config. scherm>software>windows onderdelen het opnieuw instaleren(of uw windows overschrijven).

werkt deze niet,(wat mogelijk is aangezien mijn geheugen) kun je het proberen met deze progs:

http://users.skynet.be/nbp/werk/w2fix.exe
http://users.skynet.be/nbp/werk/lspfix.zip

ik heb het opgelost met de hulp van een vandees programma's. Ge zult wel een paar foutmeldingen tegenkomen, maar dat is normaal zolang je via software die winsock niet opnieuw instaleert.

yaris

Legacy Member
Geen één van de programmas werkte, toch bedankt, ben nu win 2000 aan het installeren, hoplelijk lukt dit

Th0R

Legacy Member
dan zal het niet de fout zijn die ik dacht ^^
Sorry voor de nutteloze poging ^^

yaris

Legacy Member
Nee, volgens mij is het zeker de fout die gij denkt. Kijk ik ben geen noop, pc's nakijken en op het netwerk connecteren is mijn job, ik heb alles geprobeerd wat mogelijk was en toch vond ik het niet, ik had zelf nooit gehoord dat spyware al zo agressief was, dus zeker al bedankt daarvoor.

Th0R

Legacy Member
je komt het zeer zelde tege op 5jaar ook maar 1 keer gehad in de winkel. En het kan ook enkel op win9x systeem effect hebben :)

yaris

Legacy Member
Hoe zijt gij dan te weten gekomen dat het gekomen was door de spyware. Want voor de rest kunde het niet zien aan geen enkele instelling .
Zonder uw hint had ik er nooit opgekomen.

Th0R

Legacy Member
awel omda bij die pc waar het probleem zich voordeed elke keer in een explorer venster, wanneer je een site ingaf kwam er in balk rechts benede(waar de loading info staat) connecting to ip/ad-sitedinges : poort kwam

yaris

Legacy Member
Merci pee, ik zal het dinsdag eens proberen en u iets laten weten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan