Archief - Probleem met telemeter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jacky91

Legacy Member
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn telemeter, het volumeverbruik dat hierop word aangegeven ligt veel hoger dan het geen ik echt gebruik.

Om dit probleem heb ik naar telenet gebeld en zei stelden enkele dingen voor
- netwerk beveiligen met WPA
- netlimiter installeren op elke pc en het volumeverbruik nakijken

Ik heb beide dingen gedaan maar het heeft allemaal niks opgelevert, als ik bvb voor 4 april al het verbruikte volume (via netlimiter) van elke pc samentel kom ik bijlange niet aan het hoge verbruik dat op de telemeter staat, heeft er iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Fraggie

Legacy Member
Kan je eens nagaan hoeveel ip's er draadloos worden uitgeleverd?

Exit

Legacy Member
een eigen router of het AP van telenet?
is er draadloos internet daar?

jacky91

Legacy Member
Internet is inderdaad draadloos en beveiligd met WPA2 psk, de draadloze router is gwn de dlink G700AP door telenet zelf geinstalleerdis.
Nagaan hoeveel ip's er internet gebruiken is dat gwn in het scherm van je draadloze router via 192.168.0.50? Al zie ik het niet echt zitten dat er iemand mijn netwerk gekraakt zou hebben.

TeddySo

Legacy Member
nu geschekt te hebben, heb ik er ook last van :p achnee, het is mijn utorrent die nog openstond, check eens op virussen, bitor.clients, enzo...

greetz

jacky91

Legacy Member
De 3 pc's die met mijn netwerk zijn verbonden heb ik allemaal grondig gescand, dit leverde geen resultaat op.

Als ik bij de instellingen van mij router gekeken en ook daar stonden enkel de mac adressen van de pc's die hier met het internet verbonden waren ik snap dus echt niet waar dat volume naar toe gaat

TeddySo

Legacy Member
dan zou ik overwegen om naar het nummer 080066655 te bellen van telenet, en zorgen dat je bij de technische dients gaat, laat niet met je voeten spelen, want het zou nogal belachelijk klinken moest er echt een probleem zijn denken die mannen.

(weer een die wilt dat ik zijn telemeter reset) snap je?

hou voet bij stuk, als je zeker weet dat jou netwerk+computer clean en safe zijn.

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan