Archief - Probleem met gaming Lag/Sound

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ace_punk

Legacy Member
Hey!

Ik zit met een probleem .. elk spel dat ik wil spelen lagt en het geluid kraakt.
Ik heb alle drivers updated dus daar ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan ..

Ik ken "redelijk" veel van computers en heb al uren zitten rondsurfen voor een oplossing maar vind er geen.

Het probleem doet zich de eerste seconden niet voor (dan speelt het nog vlot) .. het begint pas na een 5 min mijn geluid begint te kraken en mijn beeld begint te laggen.
Het ligt niet aan het spel want heb het bij 6-7 spellen. En op mijn vaste pc werken ze ook.

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht voor het werk dit zijn de specs ik geloof dat ze toch wel goed genoeg moeten zijn voor bvb. prototype op very low te spelen.

Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU Q720 @1.60 GHz 1.60 GHz
Ram 4 GB DDR3
64 bit windows 7
Nvidia geforce 230M
1TB geheugen
Geluidskaart (NVidia HD audio)?


Ik denk ergens dat het aan mij geluidskaart/driver (IDT Audio)
Maar Nvidia raad mij aan om IDT te nemen..

Bon Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Mvg

Musk

Legacy Member
wanneer ie begint te laggen, open eens taakbeheer, zit er ergens een ander programma je CPU overmatig te belasten dan?

Misschien wordt je laptop te warm.. check dat ook even.

Exit

Legacy Member
nieuwte drivers zijn niet altijd de beste
test met een vorige versie ...

ace_punk

Legacy Member
Laptop te warm zou miss wel kunnen maar langs de andere kant zou niet mogen eh .. en kan je hier iets aan doen ?

Ik zal straks die vorige drivers eens proberen maar wat ik me afvroeg is kan je bvb een ander stuurprogramma downloaden voor je geluidskaart ?
Want ik denk nog altijd dat dat de oorzaak is ..

Mvg

Exit

Legacy Member
waarom zou ge geen andere stuurprogramma kunnen downloaden???
via windows update niet, die zoekt enkel de nieuwere
maar handmatig download ge wat ge kunt/vindt en ge wist de oude driver en installed de gedownloade driver ...

ace_punk

Legacy Member
Mmm ok heb mijn vraag verkeerd gesteld maar bon ik heb het antwoord al .. toch bedankt.
Helaas verhelpt dit niks ik zit nog altijd met een "dure" laptop die toch games moet kunnen spelen van vorig jaar / jaren daarvoor.

Als hij te warm word hoe kun je dit verhelpen op een manier zonder alles open te halen..
In principe zou dit niet mogen...


Ik koop een laptop speciaal voor games te spelen die niet overdreven duur is (1300 euro)
Heb reviews gelezen enzo en er staat duidelijk dat je hier menige games op kunt spelen.
Zit ik met een fout of kan ik dit zelf verhelpen?
Heb trouwens een hp dv7-3150ed of eb weet niet goed..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ..

Mvg

ace_punk

Legacy Member
Ok na nogmaals een week te zitten kl*ten begint het er nu stilaan over te gaan .. heb rollercoaster tycoon 3 effe erop gezet gewoon voor eens te kijken.
Zelfs dit spel draait als de pest, films kijken lukt nog net... Maar blijft soms ook al stevig steken..
Heb taakbeheer al verschillende keren open gedaan processor komt tot 80% MAX
Ik zou niet zo hard erachter zitten als ik niet in het buitenland zat voor het werk (nog 1,5 maand trouwens / en ik spreek niet bepaald vloeiend italiaans).. maar valt het op geen andere manier op te lossen?
Deze laptop zou dit allemaal aan moeten kunnen of zit ik fout?
Mvg

Musk

Legacy Member
dat CPU-gebruik in taakbeheer (die 80%), is dat dan het spel dat je op dat moment aan het draaien bent wat dit gebruikt, of een ander proces?


edit: die laptop zou dat zeker en vast moeten aankunnen ;)

Homer`

Legacy Member
Lijkt mij een hitteprobleem. Iets van foute videodrivers geïnstalleerd die zorgen voor een hitteprobleem? Heb je de drivers via windows update of via de site van je fabrikant binnen gehaald? Het laatst is namelijk veiliger en beter (of kijken op hun site voor eventuele afradingen van een bepaalde driver)

Fraggie

Legacy Member
Homer` zei:
Heb je de drivers via windows update of via de site van je fabrikant binnen gehaald? Het laatst is namelijk veiliger en beter (of kijken op hun site voor eventuele afradingen van een bepaalde driver)
Slechte evaring mee gehad?


OT: ik zou ook opzoek gaan naar de beste driver.

Exit

Legacy Member
drivers werken pas vanaf windows is, gestart
dus tijdens booten moet in princiepe al beeld zijn zonder de driver ...

ace_punk

Legacy Member
Musk zei:
dat CPU-gebruik in taakbeheer (die 80%), is dat dan het spel dat je op dat moment aan het draaien bent wat dit gebruikt, of een ander proces?


edit: die laptop zou dat zeker en vast moeten aankunnen ;)

Die 80% komt van het spel en van taakbeheer zelf dus vrij normaal geloof ik ..

Ik geloof nu ook dat het een hitte probleem is heb al gemerkt als ik de airco in mijn hotel kamer opzet dat de problemen "iets" langer wegblijven
(heb ook al geprobeerd mijn laptop iets of wat airflow te geven langs onder door middel van ps3 games maar dat leek niet goed te werken.. :) )

wat betreft de drivers ik zal eens proberen een paar oudere versies erop te zetten alleen twijfel ik eraan dat dit de hitte gaat beïnvloeden .. maar langs de andere kant ken ik er ook niet zoveel van ...

ace_punk

Legacy Member
Na heel lang heb ik gewoon de bullen geformatteerd en alles basis drivers die erop staan met een paar uitzonderingen natuurlijk...
Nu werkt het perfect geen enkel probleem meer,
Jullie zijn toch bedankt in hoeverre jullie me hebben geholpen !!
Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan