Archief - probleem met booten (cd en HD)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ookami

Legacy Member
Hallo,

Ik heb hier de HP pc van mijn tante om te repareren. Hij had de NTLDR is missing, dus heb ik deze bestanden gekopieerd van een werkende installatie. Waarom niet van de windows CD? Omdat deze niet opstart. Ik krijg een BSOD wanneer hij op het punt staat naar het menu te gaan waar je kan kiezen voor "recovery console".

Nu dat de NTLDR error niet meer toont, geraakt hij tot het boot scherm (met de XP vlag, en het laadbalkje), dit wordt enkele seconden getoond, waarna er een flits van een bluescreen getoond wordt en de PC reboot.

Ik wou de PC formatteren in de recovery mode van HP, aangezien hij mijn windows cd niet wil booten. Ik moet echter eerst wat bestanden kopieren naar een externe schijf. Ik heb dit geprobeerd door middel van een Ubuntu 8.04 live cd. Ik kan dan inderdaad de schijf openen, maar in "documents and settings" ziet hij de Mijn documenten map niet...

Ik vroeg me af of iemand een suggestie heeft hoe ik, of de PC kan redden, of de bestanden kan kopieren?

Zelete

Legacy Member
Safe mode heb je ook al gedaan (F8 drukken)?

Als hij niet kan booten van de Windows CD ga naar je BIOS (DEL meestal) en stel je CD-drive in als primary boot device (als eerste in de lijst zetten). De harde schijf zet je dan als 2de. Dan saven en heropstarten en normaal komt er dan "druk een toets voor van CD te starten".

Probeer in de recovery console te komen van de XP CD en typ "fixboot" en "fixmbr", dan zal hij proberen uw boot sectoren te herstellen.

Exit

Legacy Member
documents en settings/gebruikersnaam/mijn documenten

boot recovery console en doe daar fixboot en fixmbr
ntldr missing is niet altij (volledig) op te lossen door die files daar te zetten, ook de verwijzing (boot) moet goed zijn ...

net na bios scherm F8 drukken en kies daar opstarten maar met automatisch heropstarten uitgeschakeld
lees de blue screen

Ookami

Legacy Member
Ik krijg de recovery console niet open :), hij start de cd wel, maar in het blauwe scherm waar hij allerhande drivers etc opent, stopt hij en geeft hij een bluescreen.

Ik ga zo snel mogelijk de tekst van de bluescreens opschrijven, en dan post ik deze hier.

Exit

Legacy Member
de sticky's lezen hier mss ...

xp + sata => drivers via diskette en tijdens setup F6 OF via nlite in de xp cd steken

Aap

Legacy Member
Heb je de minidump al geanalyseerd? (mocht een herstel niets uitgehaald hebben)

Ookami

Legacy Member
Ik heb het opgelost door in de bios HD simulation te veranderen van SATA naar IDE. Nu neemt hij mijn CD wel dus :)

Thanks voor de hulp iedereen! Excuses voor het missen van de sticky ;)

Exit

Legacy Member
yip, dat is optie3
als bios de optie heeft (recente borden meestal wel, de 1ste met sata niet altijd)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan