Autocad is oorspronkelijk gebouwd voor meer mechanische tekeningen, en daar is dan een module op gebouwd voor de huizenbouw (lang lang geleden geloof ik al

).
Enkele jaren geleden zijn ze dan begonnen met 3D elementen erin te vermengen, AutoCad ADT noemde het dacht ik maar dat is overgeschakeld naar de logische naam: AutoCad Architecture.
Het grote voordeel van dit programma in mijn ogen is dat je veel werk hebt om de vele tientallen soorten raamsizes en deursizes in te voeren maar eenmaal erin hoef je ze nooit meer aan te passen, hetzelfde met verschillende soorten muuropbouw enzovoort.
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?id=13799652&siteID=123112 voor meer info
Of dit het beste programma is voor architecten: no idea.. Als je nog vragen hebt wees wat specifieker, momenteel denk ik dat ik alles gezegd heb wat er te zeggen valt.