Archief - Pinnacle TVPC Deluxe crash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tomba

Legacy Member
Ik heb (2de hands) een Pinnacle PCTV Deluxe (externe usb tv tuner kaart) gekocht.

Ik heb ze thuis uitgetest op de laptop (P3 650, 64mb ram, WinXP SP2, minder dan de aangeraden 1Ghz PC zelfs) en daar werkte alles goed, enkel duurde het tot 2 seconden voor ik van kanaal kon veranderen, maar dat wijt ik aan de zwakke pc

vandaag probeer ik het op mijn pc (P4 3.2, 1024mb ram, winxp sp1). de installatie verloopt zonder problemen, net zoals de test om de werking van alles te controleren. Zenders opzoeken gaat ook zonder problemen.
Maar als ik van post wil veranderen, krijg ik 1 beeld van de nieuwe zender, met een héél kort fragment van het geluid en daarna blijft zowel beeld als geluid hangen. als ik vision afsluit en opnieuw opstart, kom ik wel bij de laatst gekozen zender uit maar blijft zowel beeld als geluid direct hangen.

de enige manier om terug werkend beeld te krijgen is door ofwel de voeding van de pctv uit te trekken en terug in te steken, of hetzelfde te doen met de usb aansluiting

aan de hardware zelf lijkt het me dus niet te liggen, omdat ik toch beeld krijg bij het opstarten.

heb wel al op het pinnacle forum gevonden dat de nieuwe drivers ervoor niet al te betrouwbaar zijn, maar spijtig genoeg heb ik de bijgeleverde cd niet, en vind ik nergens op het internet oudere drivers

dus iemand toevallig andere/beter drivers, of een ander TV programma dat compatibel is met de pctv deluxe, of gewoon een andere oplossing :)

Preske

Legacy Member
Probeer eens IUvcr. ik gebruik dat en ben er immens content van. (ik kreeg m'n bijgeleverd program maar niet deftig aan de gang)

is wel 30 dagen trial, maar ge kunt tv blijven kijkenn a de dertig dagen. alleen capturen is niet meer mogelijk.

Tomba

Legacy Member
mja, raar
het deteceert posten enzo (denk ik toch)
maar als ik de preview dan opzet om er heen te kijken, gaan de juiste lampjes op men tuner wel aan (dezelfde als bij visio als ik kijk) maar het preview scherm blijft leeg:(

Preske

Legacy Member
T0mBa zei:
mja, raar
het deteceert posten enzo (denk ik toch)
maar als ik de preview dan opzet om er heen te kijken, gaan de juiste lampjes op men tuner wel aan (dezelfde als bij visio als ik kijk) maar het preview scherm blijft leeg:(

het kan zijn dat ge een beetje moet spelen met de kleurbalansen? heb da ook moeten doen.

Tomba

Legacy Member
nee, tis gewoon het grijs van de achtergrond van een kaderke da ik zie

Tomba

Legacy Member
vind geen instelling ivm overlay in dat programma

op pinnacle site staan de 1.7(49) beta drivers van 22/10/04
de readme erbij heeft het echter over de 1.70 (031)beta drivers van 22/08/2003
op de file datum op de ftp staat ook 19/11/03...

en op dat forum hebben ze problemen met de pci versie, en zelfs andere problemen als ik heb met men usb tuner :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan