Archief - PC's in netwerk delen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alexis

Legacy Member
Hallo,

Ik sukkel hier atm met mijn PC's die in een netwerk staan. Het gaat om 3 PC's die allemaal zijn ingeschakeld en aan de router hangen. Ze staan ook allemaal bij netwerkcentrum. Ze hebben allemaal een naam.

Mijn probleem is nu als ik probeer om verbinding te maken met een andere PC dat ik er nooit op geraak omdat hij zegt dat ik dan een gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven van die PC maar ik gebruik geen gebruikersnamen en wachtwoorden voor mijn PC's bij het inloggen.

Het is dus ook niet mogelijk om een printer te delen over het netwerk.

Iemand enig idee welke instelling ik over het hoofd zie?

Mvg,

Exit

Legacy Member
op elke pc de netwerkwizard doorlopen (en daarin dezelfde werkgroep ingeven)
en dan op elke pc ook gast account aanzetten

test

Alexis

Legacy Member
Ok, bij netwerkcentrum staat nu alles onder dezelfde naam. Op alle PC's ook een gastacc ingeschakeld. Maar als ik \\PC_VAN_ALEXANDER doe bij cmd geraak ik er weer niet op, ik kom weer op zo een scherm waar ik een username en wachtwoord moet geven.

Edit: Alles staat ook ingeschakeld bij netwerkcentrum van : Printers delen etc. etc.

Edit2: Dit krijg ik van melding als ik probeer toegang te krijgen tot de andere PC btw:

\\PC_VAN_Alexander is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtingingen voor deze netwerkbrong. Neem contact met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtegingen hebt.

Aanmeldingsfout: De gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

Exit

Legacy Member
mapopties - eenvoudig delen uitzetten
dan de gedeelde mappen => rechten instellen

Alexis

Legacy Member
Hm, nee het is voor op de andere PC te geraken via extern bureau blad en voor die printer te kunnen gebruiken van een andere PC.

RpR

Legacy Member
In firewall van uw pc file & printer sharing enabelen en remote desktop ook.

Admiral Thrawn

Legacy Member
Alle virusscanners en firewall toestanden afzetten. Alle pc's op Vista en niet mixen. En dan rebooten dat het een lieve lust is :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan