Archief - PC valt uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

menlor

Legacy Member
Beste,

zeer merkwaardig probleem. Config van pc hieronder te vinden :)

Pc draaide al een jaar ofzo zonder probs. 3 maand geleden heeft de voeding de geest gegeven heb nu een zwaardere modulaire voeding. Werkte nog steeds perfect.

Naar lan geweest zonder probs kom terug en pc valt uit op bizarre momenten.
Eerst viel deze uit elke keer ik vlc player 0.82 opstarte. Hoorde een harde schijf afslagen en viel meteen uit. Wa getest met windows media player en dat kon filmke afspelen( eenderd welk ). Uiteindelijk nieuwste VLC erop, scheen weer te werken. Dan nog 6 uur gedraaid en plots paf weer uit. Dan nog een paar keer hetzelfde. En viel ook een keer uit toen ik een fan liet draaien ( casemod, kan deze aan en uitzetten )
Ben dan intern gaan kijken en heb 4 harde schijven uitgetrokken, nu nog 2 aangesloten (windows en data) + dvdrom. Dit heeft een paar dagen gedraaid en nu valt ie weer plots uit en zelf na een paar minuten na opstarten.

Ligt het aan voeding of aan windows ? of ?

Ik ben een beetje ten einde raad. In event viewer geen enkele melding hierover

Exit

Legacy Member
uitvallen of herstarten ...?

uitvallen = mobo/voeding ....
herstarten = meestal software

menlor

Legacy Member
uitvallen, niet herstarten.

Gvd dan he :/ die voeding was +100 € en 3 maand oud, en tis maar soms gaan ze da zomaar omwisselen? bij alternate

Nielsvds

Legacy Member
Probeer eens een voeding reset. Indien aparte schakelaar aan achterkant pc kast zet deze uit. Houdt de aan en uit knop ongeveer een 20 tal seconden ingedrukt. Schakel dan je pc weer in.

Foert

Legacy Member
test je stopcontact eens uit.. als het op de lan perfect werkte en nu heb je problemen, en je zegt dat je al een nieuwe voeding gekocht hebt..

hang de pc tijdelijk op een ander stopcontact of andere kring.. kijk of je nog problemen hebt.

menlor

Legacy Member
Stopcontact is nog steeds hetzelfde als ervoor, en heb twee pc's op dat stopcontact steken ( stekkerblok ) en maar 1 valt uit.

En heb de pc al eens volledig uitgezet ( met dus power uitschakelen + kabels eruit. ) Helpt niet.

Exit

Legacy Member
in de pc eens alles goed aandrukken (vga, ram, stekkers, ...)
valt het nog voor, winkel eens contacteren voor voeding om te ruilen, zullen ze normaal wel doen.

Rahtol

Legacy Member
Ben je zeker dat de nieuwe voeding niet te veel warmte produceert? Werken je fans/andere koelsystemen nog?
Voel eens aan de materialen als hij net is uitgevallen.

menlor

Legacy Member
Pc is zeker niet te warm :) en voeding is binnen bij alternate, ze gingen ze zelf nog testen :)

menlor

Legacy Member
menlor zei:
Pc is zeker niet te warm :) en voeding is binnen bij alternate, ze gingen ze zelf nog testen :)

Voeding gisteren gaan halen , was getest en defect bevonden, nieuwe gekregen.

Thx all
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan