clubje
Legacy Member
Hallo,
eerst en vooral: ik ben een volledige PC-leek. Dus ik excuseer me op voorhand.
Ik wil mijn pc formatteren en windows opnieuw installeren.
Zoals het hoort ben ik op internet op zoek gegaan naar hoe dit moet, alles uitgeprint, enz...
Ik had alle stappen doorlopen (bestanden opslaan, boot sequence aanpassen, opstarten via de XP-dvd, enz...)
maar al direct had ik een probleem: de pc zei me dat hij "geen schijf vond", en het enige wat ik kon doen was de installatie afbreken...
Goed, terug op zoek gegaan naar een antwoord, maar ik vind niet veel, uitgezonderd dit: "Kan de setup geen harde schijf vinden? Dan zullen waarschijnlijk eerst specifieke RAID-drivers voor Windows (zie de installatie-CD van het moederbord) moeten worden geladen. Bij Windows XP kan dat alleen aan het begin van de setup door op F6 te drukken."
Goed, ik heb dus drivers nodig, maar ik heb geen zo'n cd-rom...
Dan ben ik op zoek gegaan naar mijn type moederbord, en het blijkt dit te zijn (volgens het software programma dat ik vond op deze site):
http://users.telenet.be/kskvreserven/naamloos.JPG
nog informatie over dat moederbord (op mijn originele factuur):
ABIT AN7 µGuru (NFORCE2, SATA RAID, AGP8X, Dual Channel 400, 5PCI, 6.1 SOUND, USB2.0, Firewire, LAN)
dus als ik het goed heb moet ik drivers hiervoor vinden, en dan op cd zetten, en dan kan ik dat bij het begin van de xp-installatie installeren, zodat windows kan doorgaan?
--> Is dit juist?
--> Zoja, waar vind ik die drivers? Ik ben al naar de site gegaan van abit maar eerlijk: ik vind er mijn weg niet, duizenden links en mogelijkheden, ik weet echt niet wat ik nodig heb. Kan iemand me helpen?
alvast bedankt!
ik heb mijn best gedaan om me als pc-leek te behelpen, en alles ging goed, maar nu zit ik echt vast. Waarom mag het nooit eens vlot gaan als het op computers aankomt
grtz!
club
eerst en vooral: ik ben een volledige PC-leek. Dus ik excuseer me op voorhand.
Ik wil mijn pc formatteren en windows opnieuw installeren.
Zoals het hoort ben ik op internet op zoek gegaan naar hoe dit moet, alles uitgeprint, enz...
Ik had alle stappen doorlopen (bestanden opslaan, boot sequence aanpassen, opstarten via de XP-dvd, enz...)
maar al direct had ik een probleem: de pc zei me dat hij "geen schijf vond", en het enige wat ik kon doen was de installatie afbreken...
Goed, terug op zoek gegaan naar een antwoord, maar ik vind niet veel, uitgezonderd dit: "Kan de setup geen harde schijf vinden? Dan zullen waarschijnlijk eerst specifieke RAID-drivers voor Windows (zie de installatie-CD van het moederbord) moeten worden geladen. Bij Windows XP kan dat alleen aan het begin van de setup door op F6 te drukken."
Goed, ik heb dus drivers nodig, maar ik heb geen zo'n cd-rom...
Dan ben ik op zoek gegaan naar mijn type moederbord, en het blijkt dit te zijn (volgens het software programma dat ik vond op deze site):
http://users.telenet.be/kskvreserven/naamloos.JPG
nog informatie over dat moederbord (op mijn originele factuur):
ABIT AN7 µGuru (NFORCE2, SATA RAID, AGP8X, Dual Channel 400, 5PCI, 6.1 SOUND, USB2.0, Firewire, LAN)
dus als ik het goed heb moet ik drivers hiervoor vinden, en dan op cd zetten, en dan kan ik dat bij het begin van de xp-installatie installeren, zodat windows kan doorgaan?
--> Is dit juist?
--> Zoja, waar vind ik die drivers? Ik ben al naar de site gegaan van abit maar eerlijk: ik vind er mijn weg niet, duizenden links en mogelijkheden, ik weet echt niet wat ik nodig heb. Kan iemand me helpen?
alvast bedankt!
ik heb mijn best gedaan om me als pc-leek te behelpen, en alles ging goed, maar nu zit ik echt vast. Waarom mag het nooit eens vlot gaan als het op computers aankomt

grtz!
club

