Archief - PC freeze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluetorch002

Legacy Member
Ik zit met hetvolgende probleem

PC van schoonouders, redelijke oude athlon 2600+
met MSI KT4V geloof ik en 1 ramlat van 256

en een geforce 4 mx440

hij freezed zon 3 keer per uur .... waar begin ik best te zoeken ?.

kheb alle drivers installed van het mobo, gfx....

heb bios wel reset, dus daar kan ook iets fout zitten maar wat :o

Exit

Legacy Member
bios zal niet voor freezes zorgen
al reinstall van windows gedaan?
spyware en vrusscan gedaan?
taakbeheer eens openen en geheugen gebruik checken
want 256MB is zo gebruikt in windows met als gevolg dat hij gaat swappen naar de hdd en dus ff windows op pauze zet ...

bluetorch002

Legacy Member
maar thangt volledig e, dus de cursor blijft stil , wat je ook doet..

ook niet instellingen zoals fast write etc
heb ook ergens gezien dat je pci als primary kan zetten of AGP
dat stond eerst op PCI en ik weet dat die mx440 in een agp slot zit

nadat ik dit gedaan had , zag ik niks meer op scherm , dus bios reset en alles ging weer.
het is een clean install... en vant begin avast op... een virus lijkt me echt niet de oorzaak mits de mense enkel surfe naar hbvl :)

maar ik kan het eens proberen.

nu heb ik wel de extra ramlat van 256 eruit genomen omdatik dacht dat het daaraan lag... maar deze heb ik eruit genomen mits hij draaide op cas 2 en voordien op 2,5 wat dus niet goed is e ? kzou het op op cas 2.5 manueel kunnen gezet hebben maar dan moet ik de andere instellingen ook op de LAGE snelheid zette en ik weet niet of dat ook bij elke instelling verhogen = trager is .....

dus eruit gesmeten :)

Exit

Legacy Member
cas 2 of 2.5, maakt weinig uit, dat is geen oorzaak om te freezen.

bluetorch002

Legacy Member
bump ! :)

dus tligt aan ram enkel zeg je ? kheb lang nochtnts 256MB gehad met XP

TiZon

Legacy Member
ik heb zelf xp hier draaien gehad op een P3/128MB/geforce 4 mx/mx dus het kan wel degelijk hoor.

Probeer eens een andere graka :) en kijk mss ook eens naar je temps... Heb op de computer die ik hierboven beschrijf ongeveer hetzelfde probleem gehad, was omdat de koelpasta het voor bekeken aan het houden was :)

bluetorch002

Legacy Member
hm, als het hardware matig is dan zalt nieuwe pc worden

agp graka ,besta da nog ? :)

w00tw00t

Legacy Member
Hdd al gecheckt? Want als het een redelijk oude pc is kan het goed zijn dat de Hdd het aan het begeven is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan