Archief - passwoorden in xp probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smirri

Legacy Member
ik heb een ahtlon 700,met 512mb ram en een gforce kaart in,waar ik xp op draai.Dit is de gezinspc

nu hebben mijn broers er een paswoord opgezet,dus voor Alle gebruikers hetzelfde paswoord.Ook voor de administrator.Maar nu wil dat paswoord niemeer werken.Heeft er iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen en in de administrator dat kan uitzetten.Paswoorden veranderen in gebruiksbeheer kan ik,maar kmoet eerst aangemeld kunnen worden.

mss door opstarten in safe mode (en hoe doe je dat??)
iemand suggesties?
groeten

the™GameMaster™

Legacy Member
ik dacht opstarten in veilige modus en dan als administrator aanmelden. Dan kan je wel paswoorden veranderen .

Spacy2003

Legacy Member
Smirri zei:
ik heb een ahtlon 700,met 512mb ram en een gforce kaart in,waar ik xp op draai.Dit is de gezinspc

nu hebben mijn broers er een paswoord opgezet,dus voor Alle gebruikers hetzelfde paswoord.Ook voor de administrator.Maar nu wil dat paswoord niemeer werken.Heeft er iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen en in de administrator dat kan uitzetten.Paswoorden veranderen in gebruiksbeheer kan ik,maar kmoet eerst aangemeld kunnen worden.

mss door opstarten in safe mode (en hoe doe je dat??)
iemand suggesties?
groeten

Voor dat het Windows XP laad shermpje komt F8 duwen ;)

flov007

Legacy Member
pc laten opstarten, als ge bij al die accounts komt -> 2x CTRL+ALT+DEL -> "Administrator" typen -> aanmelden -> start -> uitvoeren/run -> CMD -> net user -> net user "naam van account" *
dan het nieuwe paswoord intypen (het gaat lijken alsof ge nix typt ma ge typt wel ze ;))

Genious

Legacy Member
volgende methodes werken voor 2000:
- safe mode booten
- opstartdiskette gebruiken, dan kunt ge een commandprompt krijgen (DOS?), ge moet dan gewoon de paswoordfile renamen: kdenk dat het als volgt moet:
rename windows\naam_van_de_login.pwd windows\naam_van_de_login.xxx
ben niet zeker van de locatie en de naam van het command, dat moeten de windows gebruikers maar eens voor u opsnorren.
kan ook zijn dat ge eerst de eigenschappen moet veranderen, denk dat dat is met command: attrib -R locatiefile\naamfile (ge hebt -R en nog 2 andere, maar kan er niet opkomen)

van de methode ben ik redelijk zeker, maar absoluut niet van de namen van de commands en de locatie van de .pwd files (ik gebruik geen windows)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan