Archief - Overdrachtsnelheid niet normaal traag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unrealiac

Legacy Member
Ik zit hier al (enkele maanden) met het probleem dat de overdrachtsnelheid van HD naar HD of Partitie naar Partitie, alsook over het netwerk, te traag gaat naar wat normaal is.

Mijn systeem
C2D E8400
4gb Ram OCZ platinum
Asus P5Q-E
HD 4850
2 x 640gb Western Digital (7200rpm) in RAID 0
(1 partitie van 100gb, andere 1TB)
Windows 7

Elke keer wanneer ik iets Knip of kopieer en naar een andere plaats plak en ik geef meer details weer zodat je het aantal MB/sec kan zien, geeft deze eerst 250M/sec weer. Dit daalt al binnen 1 seconde naar 150Mb/sec, naar 100Mb/sec, en binnen 15 seconden zit deze nog maar te kopieren aan 30-40Mb/sec. Dit lijkt me niet erg normaal?

Bestanden van 700Mb zijn dus in een mum van tijd gekopieerd, bij bestanden van 300mb zie je het venstertje zelfs maar 1 -2 seconden, maar als ik dan een paar Gb wil overzetten duurt dit dus erg lang. Ook de groene balk die mee verschuift zie je samen met het aantal Mb/sec minder snel vooruit gaan.

Ook over het netwerk begint hij eerst heel snel te kopieren: 80Mb/sec, 70Mb/sec en zo weer door naar slechts 35Mb/sec. (Gigabit netwerk). Tevens was ik ook de enigste die over het netwerk aan het kopieren was.

Waaraan kan dit liggen?

- Virussen en spyware heb ik niet
- Het probleem doet zich ook voor wanneer de pc slechts alleen maar aan het kopiëren is.
- Ook wanneer de schijf gedefragmenteerd, en dan nog zit de schijf maar voor 1/10e gevuld. (C schijf 50% vol, D schijf 85%vol)

Vriendelijke groeten !

Exit

Legacy Member
van partitie naar partitie is altijd trager dan hdd naar hdd
omdat ge op de hdd leest op de ene plaats en terug kopieerd op een andere plaats ...
250M/s gaat ge al niet halen o pgewone hdd's, is snelheid voor SSD (en dan vooral de dure versies)
30-40 MB is redelijke snelheid voor hdd (zeker indien usb is, dan is het zelfs vrij snel)
40-80mb/s voor hdd's is normale snelheid.
Raid0 zal wat sneller zijn maar ...

voor netwerk, indien Gigabit => hier haal ik op Gigabit ook zo'n 30-50Mb/s dus dat is een normale snelheid.


ook is eht te zien naar de files zelf, zijn het grote files of kleine files? (bij die paar GB)

Unrealiac

Legacy Member
Het is geen USB, zijn gewoon 2 SATA schijven van 640Gb in RAID0 geplaatst. Maar ik herinner me vroeger met mijn "enkele" 300gb schijf dat van partitie naar partitie het snelheidsverschil maar miniem is tegenover deze 640gb schijven in RAID0.

De bestanden zijn wel degelijk grote bestanden hoor. In de orde van 300mb tot 8gb

Wat een teleurstelling :(

ShPonGle

Legacy Member
naar tschijnt roteren die greens niet altijd aan 7200 rpm...

Unrealiac

Legacy Member
"naart schijnt", heb je daar ook een bron van? :p
Als dat zo is vind ik het maar kutschijven hoor!

Exit

Legacy Member
tja, green drives => zijn vooral schijven voor laag verbruik
niet voor hoge snelheden.

Unrealiac

Legacy Member
Exit zei:
tja, green drives => zijn vooral schijven voor laag verbruik
niet voor hoge snelheden.

Dan wil niet niet weten hoe traag deze zijn wanneer ze niet in RAID0 staan...
Enfin, ze zijn gelukkig wel stil :-)

Unrealiac

Legacy Member
Wel had ik dat eerder gelezen dan kocht ik me andere schijven. Alleszins bedankt allemaal.

ShPonGle

Legacy Member
nu tzijn geen slechte schijven ze, zeker voor die prijs, maar ikzelf had er ook meer van verwacht (heb er 3 in RAID5 staan voor m'n virtuele servers op Hyper-V en tijdens de opstart van de HyperVisor server is het toch wel beter dat ik eerst een pot koffie ga halen als ik alle VM's tegelijk laat restoren vanuit een saved state... :s)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan