Unrealiac
Legacy Member
Ik zit hier al (enkele maanden) met het probleem dat de overdrachtsnelheid van HD naar HD of Partitie naar Partitie, alsook over het netwerk, te traag gaat naar wat normaal is.
Mijn systeem
C2D E8400
4gb Ram OCZ platinum
Asus P5Q-E
HD 4850
2 x 640gb Western Digital (7200rpm) in RAID 0
(1 partitie van 100gb, andere 1TB)
Windows 7
Elke keer wanneer ik iets Knip of kopieer en naar een andere plaats plak en ik geef meer details weer zodat je het aantal MB/sec kan zien, geeft deze eerst 250M/sec weer. Dit daalt al binnen 1 seconde naar 150Mb/sec, naar 100Mb/sec, en binnen 15 seconden zit deze nog maar te kopieren aan 30-40Mb/sec. Dit lijkt me niet erg normaal?
Bestanden van 700Mb zijn dus in een mum van tijd gekopieerd, bij bestanden van 300mb zie je het venstertje zelfs maar 1 -2 seconden, maar als ik dan een paar Gb wil overzetten duurt dit dus erg lang. Ook de groene balk die mee verschuift zie je samen met het aantal Mb/sec minder snel vooruit gaan.
Ook over het netwerk begint hij eerst heel snel te kopieren: 80Mb/sec, 70Mb/sec en zo weer door naar slechts 35Mb/sec. (Gigabit netwerk). Tevens was ik ook de enigste die over het netwerk aan het kopieren was.
Waaraan kan dit liggen?
- Virussen en spyware heb ik niet
- Het probleem doet zich ook voor wanneer de pc slechts alleen maar aan het kopiëren is.
- Ook wanneer de schijf gedefragmenteerd, en dan nog zit de schijf maar voor 1/10e gevuld. (C schijf 50% vol, D schijf 85%vol)
Vriendelijke groeten !
Mijn systeem
C2D E8400
4gb Ram OCZ platinum
Asus P5Q-E
HD 4850
2 x 640gb Western Digital (7200rpm) in RAID 0
(1 partitie van 100gb, andere 1TB)
Windows 7
Elke keer wanneer ik iets Knip of kopieer en naar een andere plaats plak en ik geef meer details weer zodat je het aantal MB/sec kan zien, geeft deze eerst 250M/sec weer. Dit daalt al binnen 1 seconde naar 150Mb/sec, naar 100Mb/sec, en binnen 15 seconden zit deze nog maar te kopieren aan 30-40Mb/sec. Dit lijkt me niet erg normaal?
Bestanden van 700Mb zijn dus in een mum van tijd gekopieerd, bij bestanden van 300mb zie je het venstertje zelfs maar 1 -2 seconden, maar als ik dan een paar Gb wil overzetten duurt dit dus erg lang. Ook de groene balk die mee verschuift zie je samen met het aantal Mb/sec minder snel vooruit gaan.
Ook over het netwerk begint hij eerst heel snel te kopieren: 80Mb/sec, 70Mb/sec en zo weer door naar slechts 35Mb/sec. (Gigabit netwerk). Tevens was ik ook de enigste die over het netwerk aan het kopieren was.
Waaraan kan dit liggen?
- Virussen en spyware heb ik niet
- Het probleem doet zich ook voor wanneer de pc slechts alleen maar aan het kopiëren is.
- Ook wanneer de schijf gedefragmenteerd, en dan nog zit de schijf maar voor 1/10e gevuld. (C schijf 50% vol, D schijf 85%vol)
Vriendelijke groeten !


)