Archief - Oracle probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stickie

Legacy Member
Ik heb dus ee oracle databank(9i) geinstalleerd op een win xp pro operating system,ik kreeg geen foutmeldingen tijdens de installatie.
Hierna installeerde ik de oracle developer 6i,ik kreeg hier tijdens de installatie ook geen problemen(errors).
Nu wil ik dus via de optie oracle net8 easy config de configuratie regelen maar als ik dus hier op klik dan verschijnt er een foutmelding.
in jree.exe is een fout opgetreden ...


Weet iemand wat ik hier mee moet aanvangen om het aan de praat te krijgen?

Thx
Stickie

Breezer

Legacy Member
Stickie zei:
Ik heb dus ee oracle databank(9i) geinstalleerd op een win xp pro operating system,ik kreeg geen foutmeldingen tijdens de installatie.
Hierna installeerde ik de oracle developer 6i,ik kreeg hier tijdens de installatie ook geen problemen(errors).
Nu wil ik dus via de optie oracle net8 easy config de configuratie regelen maar als ik dus hier op klik dan verschijnt er een foutmelding.
in jree.exe is een fout opgetreden ...


Weet iemand wat ik hier mee moet aanvangen om het aan de praat te krijgen?

Thx
Stickie

Ik dacht da jre java runtime enviremont was. Kunt uwe java misschiens eens opnieuw installeren?

ook goed kijken of al uw listeners aanstaan.

Skyroads97

Legacy Member
jep,
je moet hiervoor een van de laatste versies van de java runtime environment installeren (http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html)
-> Download J2SE JRE

dan zou het probleem van de baan moeten zijn.
je krijgt dezelfde error als je oracle 8i installeert op windows 2000
je haalt symcjit.dll uit de installatiedirectory,
in de c:\orahome91 directory zouden er 2 zo'n files moeten zijn (zoek op met zoeken in de directory) en vervang deze door de nieuwere versie.
kopieer ook jvm.dll uit de installatiemap naar c:\winnt

tca

Legacy Member
Stickie zei:
Ik heb dus ee oracle databank(9i) geinstalleerd op een win xp pro operating system,ik kreeg geen foutmeldingen tijdens de installatie.
Hierna installeerde ik de oracle developer 6i,ik kreeg hier tijdens de installatie ook geen problemen(errors).
Nu wil ik dus via de optie oracle net8 easy config de configuratie regelen maar als ik dus hier op klik dan verschijnt er een foutmelding.
in jree.exe is een fout opgetreden ...


Weet iemand wat ik hier mee moet aanvangen om het aan de praat te krijgen?

Thx
Stickie

Zie dat JRE correct is geinstalleerd en dat de versie is zoals vermeld in de Oracle documentatie ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan