Archief - Opstartprobleem en soms blauw scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spetznas

Legacy Member
Als ik mijn pc wil aanzetten blijft hij soms hangen bij het Windows XP start up scherm(met blauw voortbewegend blakje), als ik dan herstart lukt het wel.
Ook heb ik tijdens het gamen al eens een blauw scherm gekregen.Voor mijn Specs zie sig.

Dit is de foutmelding:
Error 0x80070057
Fout ->*** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for F:\WINDOWS\system32\ole32.dll -
00000019 ?? ???
Error 0x00000001
Error 0x80070057

Als iemand mij kan helpen, want op het net wordt ik niet direct veel wijzer.
mijn computer is volledig virus of spyware vrij (Gebruik Kaspersky, spybot, Ad-aware, Giant anitspyware en spysweeper.

st3ph3n

Legacy Member
Scan uw RAM-geheugen eens op mogelijke fouten: Memtest86
* Unzip naar een bepaalde map (vb: C:\memt86)
* Voer install.bat uit
* Dit moet je invullen:
Enter disk image source file name: memtest.bin
Enter target diskette drive: a:
Please insert a formatted diskette into drive A: and press -ENTER- :
Daarna heb je een bootdiskette waarmee je de pc moet opstarten. Laat de scan enkele Passes doen (stuk of 3) en als er fouten zijn => RAM vervangen

Steven

spetznas

Legacy Member
st3ph3n zei:
Scan uw RAM-geheugen eens op mogelijke fouten: Memtest86 Daarna heb je een bootdiskette waarmee je de pc moet opstarten. Laat de scan enkele Passes doen (stuk of 3) en als er fouten zijn => RAM vervangen

Steven

Wat doe je als geen diskettestation op je pc hebt?

spetznas

Legacy Member
nTFs zei:
Het meest logische is er een kopen.

Pff ik gebruik dat gewoon niet meer, en om dat proggie te runnen zou ik dat moeten kopen? Terwijl niet eens zeker is of mijn mem naar de zak is.
ik heb het bestand ole.32 vervangen en nu heb ik het nog niet gehad.

spetznas

Legacy Member
Mmm, blijkbaar is er mis gelopen met mijn graka en de drivers, krijg dit als foutcode te zien en krijg pc nietmeer opgestart:
Memory management STOP 0xOOOOOO1a
C000021 (onherstelbare systeemfout)

Gelukkig heb ik nog een labtop(vader) want zit net in stage en moet hier nog 11 lesvoorbereidingen te voorschijn tonen

Exit

Legacy Member
in veilige mode nog te geraken?
in uitvoeren "sfc" typen (system file check)
als ook in veilige mode uw drivers eens opnieuw installen en dx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan