Archief - [OPGELOST] Groenachtig beeld bij afspelen DVD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jan002

Legacy Member
Beste,

op een PC van 2 jaar oud kom ik volgend probleem tegen:
plaats een video DVD (gehuurd van een officiële winkel), wil dit laten afspelen en ik heb een 'groenachtig' beeld. Ik heb dus wel de beelden, geluid en ondertiteling, maar bv de wolken zijn groenachtig.
Ik heb dit probleem zowel bij Cyberlink PowerDVD alsook Windows Media Player.
Heb reeds de laatste codecs geprobeerd (XP), virussen gescand, spyware gescand alsook malware gescand. Geen vuiltje aan de lucht want anders is de PC in orde.
Ook al enkele malen gehad bij enkele videofragmenten die doorgestuurd werden via mail (fun video).
Heb de DVD in een andere laptop geplaatst en daar geen probleem.
PC heeft 2 DVD-lezers (1 lezer en 1 brander), in beide gevallen hetzelfde probleem.

Wat zie ik over het hoofd?

jan002

Legacy Member
Beste,

bovenstaande sticky's hebben me niet echt geholpen.

Wel al iets kunnen vinden met volgende:
bij alle filmpjes met extensie .wmv heb ik het probleem ivm die groene kleur.
bij alle filmpjes met extensie .mpg heb ik het probleem NIET...

Mvg.

menlor

Legacy Member
U hebt dit toegepast?

Groen beeld bij Xvid-filmpje

- al eens een andere speler gebruikt?
- Heb je de nieuwste versie van xvid?
- Download dan die ffdshow en installeer.
- Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak

Want heb dat vroeger nog gehad ( paar keer zelf, verschillende pc's ) en dit heeft altijd gewerkt.

jan002

Legacy Member
menlor zei:
U hebt dit toegepast?

Groen beeld bij Xvid-filmpje

- al eens een andere speler gebruikt?
- Heb je de nieuwste versie van xvid?
- Download dan die ffdshow en installeer.
- Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak

Want heb dat vroeger nog gehad ( paar keer zelf, verschillende pc's ) en dit heeft altijd gewerkt.

Een andere speler nog niet geprobeerd, maar deze avond wel.
Heb VLC player geïnstalleerd, daarmee speelde de DVD wel goed af.
Echter, met PowerDVD nog steeds groen beeld (media player was ook goed).
Daarna enkele beeldinstellingen van PowerDVD gewijzigd en toch ook in orde gekregen.

Bedankt voor de medewerking.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan