fikkie
Legacy Member
Hey mensen,
Zoals de titel al verteld wil ik dus een carp interface maken maar zit met een probleempje.
Heb dus 2 oude pc's waar ik failover firewall's op wil zetten.
Nu lees ik her en der how-to's en het zal me wel lukken maar overal blijkt te staan dat de fysieke interface waar de carp over moet dezelfde naam moet hebben. bvb. 2 keer vic0 en verschillende IP's.
Nu was mijn vraag hoe ik deze dezelfde naam kan geven. Want zit hier met een dc0 en een xl0 waar de carp over zou moeten.
Via vlan zou makkelijkste zijn maar wil het deze keer eens doen met 4 nic's per server (extern interface, lan, DMZ en sync)
Bij deze alvast bedankt
Greetz
Fikkie
Zoals de titel al verteld wil ik dus een carp interface maken maar zit met een probleempje.
Heb dus 2 oude pc's waar ik failover firewall's op wil zetten.
Nu lees ik her en der how-to's en het zal me wel lukken maar overal blijkt te staan dat de fysieke interface waar de carp over moet dezelfde naam moet hebben. bvb. 2 keer vic0 en verschillende IP's.
Nu was mijn vraag hoe ik deze dezelfde naam kan geven. Want zit hier met een dc0 en een xl0 waar de carp over zou moeten.
Via vlan zou makkelijkste zijn maar wil het deze keer eens doen met 4 nic's per server (extern interface, lan, DMZ en sync)
Bij deze alvast bedankt
Greetz
Fikkie