Archief - NTLDR ontbreekt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dr.salt

Legacy Member
Hallo, ik heb reeds wat opzoekwerk gedaan maar ik kan aan de meeste mensen hun uitleg langs geen kanten aan uit dus vraag ik het hier maar eens :)

ik startte zonet mijn pc op en kreeg de melding

NTLDR ontbreekt
druk op CTRL + ALT + DEL om de pc opnieuw op te sarten

natuurlijk krijg je dan weer exact hetzelfde bericht...

nu heb ik dan maar de pc vanachter afgezet (dus gewoon de powerknop uitgezet) en dan weer aangezet en toen startte die wel terug op (en daardoor zit ik dus nu te typen)

ik heb echter een beetje schrik dat hiermee het probleem niet volledig van de baan zal zijn en kan me inbeelden dat het niet bij die ene keer zal blijven

ik gebruik windows xp SP2 (en ik weet niet of mijn cd reeds SP2 heeft of niet )

is het mogelijk om nu via windows zelf dat bestandje er weer op te krijgen of een soort van herstellingsprocedure te volgen zonder dat ik al mijn gegevens kwijt ben...


alvast bedankt

dr.salt

Legacy Member
Prim HD gechecked (dus waar windows op geïnstalleerd staat) en daar zijn geen damaged blocks op terug te vinden...

RpR

Legacy Member
en de smart geeft geen errors? Zijt ge trouwens ook zeker dat het bij het starten geen usb hard disk of usb stick in stak?

BuYcKi

Legacy Member
Is dat nix met fixboot, fixmbr?
Opstarten van CD en daarna dan repair ofzo.

Probeer het eens, kan den ik geen kwaad.
Maar tis al lang geleden, dus tis maar een idee :unsure:

Exit

Legacy Member
fixboot en fixmbr kunnen eventueel helpen

oorzaak is ofwel slechte mbr (die de ntldr niet vindt)
of slecht contact
of hdd probleem

dr.salt

Legacy Member
Ik heb bij het opstarten ten allen tijde 2 externe hard disks aangesloten, dit geeft af en toe is een probleem maar dat scherm heb ik nog nooit gekregen daarom dat ik mij zorgen maakte

Aap

Legacy Member
Kan ook veroorzaakt zijn door een virus. Je zult best de harde schijf eerst scannen op virussen om veilig te spelen. Vervolgens kun je het desbetreffende bestand copieren van de ene harde schijf naar de andere. (ter herinnering: het is systeembestand en daarom ook verborgen) Je zult dit best doen door middel van een boot rescue cd. (zoals BartPE of ubcd4win of trinity rescue disk,...)

Als alternatief kun je best een repair uitvoeren vanaf de windows cd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan