Archief - Notebook install

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Niki

Legacy Member
Ik overweeg de aanschaf van een netbook. Hier zal wss w7 starter op staan. Om verschillende redenen zou ik deze graag naar w7 ultimate brengen.

Nu zoals we weten komen netbooks zonder cd/dvd-drive, ik beschik over de cd nodig voor de installatie. Mijn vraag is nu, kan ik een externe cd/dvd-drive kopen die ik via USB verbind om de installatie te doen? Daar naast zou ik ook graag weten of ik nadien deze netbook kan formateren en de usb cd/dvd-drive kan aanwenden voor het OS er opnieuw op te zetten.. Net zoals ik dat al jaren doe via interne drives...

Ik heb hier al veel over zitten lezen, maar niet echt een sluitend antwoord gevonden. Over formats via USB stick valt er meer terug te vinden, maar ik hou het liever eenvoudig :p

Bedankt op voorhand :)

Niki

Legacy Member
Super, dan ga ik me een externe drive aanschaffen.
Kan je op een netbookje met een atom N450 w7 pro zetten ? Ik las ooit eens dat daar mogelijk restricties gingen op zitten...

Exit

Legacy Member
retailers/verkopers zijn gelimiteerd in wat ze erop zetten, maar als gebruiker zelf is het denk ik wel mogelijk die te vervangen.

ofwel een externe cd/dvd drive ofwel windows op een usb stick zetten en daarmee installen.

[MJ]

Legacy Member
Niki zei:
Super, dan ga ik me een externe drive aanschaffen.
Kan je op een netbookje met een atom N450 w7 pro zetten ? Ik las ooit eens dat daar mogelijk restricties gingen op zitten...

Het gaat wel ja, heb een W7 Ultimate draaien op een netbookje met zo'n cpu en 2gig ram, en het is wel te doen om er met te werken, maar snel kan je t niet noemen.
Om die reden ga ik m één dezer s terug voorzien van WinXP

Geinstalleerd via USB-stick trouwens, ging perfect.

Niki

Legacy Member
Via een stick blijft het maar dodgy installeren vind ik. Er zijn altijd wel kleine probleempjes of foutmeldingen waardoor je niet verder kan en nog maar eens een tool extra voor moet runnen.
Anyway, het is gelukt ! Ik ben eens benieuwd naar de performance. 't is een geleend netbookje, als het meevalt ga ik er zelf ook een kopen...

Bedankt voor de info :)

Exit

Legacy Member
Ms heeft zelf een tool beschikbaar gesteld om win7 op usb stick te zetten om te installen op oa netbook.
usb stick is ook wat sneller dan cd/dvd drive

Niki

Legacy Member
Dat is de tool die ik uiteindelijk ook gebruikt heb Exit. Eenmaal de ISO in orde is, kan je er echt eenvoudig een bootable USB stick mee maken vind ik.

Is het mogelijk om het scherm na x minuten uit te laten gaan in het login scherm? Eenmaal ingelogged is het ingesteld om na enige tijd uit te gaan, maar die settings werken niet bij het login scherm.

stijmi

Legacy Member
Ik heb zelf een een Netbook (Samsung nc110), bijna een jaar oud. Oorspronkelijk Win XP en 1 Gb RAM. Nu zit er 2 Gb RAM in én draait er W7 HP op. Werkt echt heel vlot! Bij mij in ieder geval vlotter dan met Windows XP. Bij de computerwinkel waar ik vaak ga, hadden ze trouwens dezelfde ervaringen: iets vlotter en batterij gaat langer mee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan