Cinosten
Legacy Member
Jow,
Ik heb een nieuwe, extra harde schijf gekocht (Diamondmax 10 van Maxtor 200GB). Ik heb ze nog niet geformateerd, windows herkent momenteel maar 128GB. Maar ik heb begrepen dat je XP SP1 (of 2000 SP3) moet hebben en dat windows die dan wel volledig zou kunnen herkennen. Dus moet ik eerst SP1 installeren en dan kan ik die formateren vanuit windows? Ik veronderstel met Computerbeheer, of gebruik ik beter het progje van Maxtor: Maxblast 3 of zoiet?
Als ik die geformateerde schijf dan zou benaderen via een windows 2000 (SP1) herkent die dan ook alleen maar 128GB?
Ik zou die graag willen gebruiken voor linux. Heeft linux hier ook problemen mee met die barriere? Ook als ik vershillende partities maak?
Die barriere is me niet erg duidelijk ...
Alvast bedankt...
Greetz
Ik heb een nieuwe, extra harde schijf gekocht (Diamondmax 10 van Maxtor 200GB). Ik heb ze nog niet geformateerd, windows herkent momenteel maar 128GB. Maar ik heb begrepen dat je XP SP1 (of 2000 SP3) moet hebben en dat windows die dan wel volledig zou kunnen herkennen. Dus moet ik eerst SP1 installeren en dan kan ik die formateren vanuit windows? Ik veronderstel met Computerbeheer, of gebruik ik beter het progje van Maxtor: Maxblast 3 of zoiet?
Als ik die geformateerde schijf dan zou benaderen via een windows 2000 (SP1) herkent die dan ook alleen maar 128GB?
Ik zou die graag willen gebruiken voor linux. Heeft linux hier ook problemen mee met die barriere? Ook als ik vershillende partities maak?
Die barriere is me niet erg duidelijk ...
Alvast bedankt...
Greetz