Archief - Netwerkprinter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sinanman

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik heb beneden en ook boven een bureau, waar ik afwisselend werk.
Mijn printer is aangesloten aan mijn vaste pc beneden, en boven gebruik
ik dan mijn laptop (draadloos internet).

Beide pc's zijn aan hetzelfde netwerk aangesloten.

Mijn probleem, telkens ik boven aan het werken ben en er moet iets geprint worden moet ik het bestandje ofwel via usb-stick printen met de vaste pc, of ik moet mijn laptop naar beneden doen, kabel aansluiten en printen. (steeds tijdverlies!)

Na dit jaren te doen ben ik het meer dan moe, nu is mijn vraag, is er een programma of een manier waarmee ik dus via mijn draadloos netwerk mijn pc beneden de opdracht kan geven een bestand af te drukken?

Een draadloze printer is geen optie, vind het veel te prijzig voor wat je krijgt.

ps: laptop werk met windows vista, vaste pc met windows xp

Exit

Legacy Member
gewoon printer delen op de pc beneden en installeren op de laptop en gewoon printen dan.
op laptop = blader op netwerk naar de andere pc en dubbelklik op de printer = voila, printer is geinstalleerd op de laptop en print via de desktop (als deze aanstaat)

of ge koopt een printserver (bakje dat printer aan het netwerk hangt, bvb linksys psus4)
of als de router een usb poort heeft voor een printer hangt de de printer aan de router.


maar heeft niets met windows te zien.
Eerder software (delen/installeren)
of hardware (printserver)

Moved

Sinanman

Legacy Member
kzal is teste ^^

EDIT: Amai bedankt! printer stond al op delen op mijn vaste pc (had het blijkbaar al eens geprobeerd) en aangezien de printer al geinstalleerd was op mijn laptop heb ik het kunnen doen, net testje gedaan, het werkt ietwat traag, maar toch beter dan steeds naar beneden gaan en met een usb stick of usb kabels te prutsen :D

Exit

Legacy Member
normaal wordt die autom gedeeld

snelheid hangt af van de grote van eht document en de snelheid op lokaal netwerk uiteraard. de rest is zelfde (zodra de desktop de opdracht binnen heeft kan die aan het printen)

Tasjake

Legacy Member
Ik had hetzelfde aan de hand. Maar heb nu mijn printer aangesloten op de router, hoe kunnen wij nu beiden met de printer afdrukken.

groetjes

Tasjake

Legacy Member
Hoi,

spijtig genoeg vindt ik die handleiding niet meer.
kan je mij ook geen tip geven.

groetjes

Exit

Legacy Member
website fabrikant router - type opzoeken en handleiding afhalen ...
verschil van router tot router.
bij de 1 volstaat het printer te installen via ip poort, de ander moet nog aparte poortnr bij melden, bij andere via de meegeleverde cd installen, ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan