Archief - Netwerkkaart kapot?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Subai

Legacy Member
Hoi allemaal,

Sinds een week heb ik last met mijn netwerkverbinding. Ik krijg om de 3 seconden de melding dat mijn netwerkkabel niet goed aangesloten is terwijl dit wel het geval is.

Ik heb volgende zaken al gecontroleerd:
- de netwerkkabel zelf is in orde, daar heb ik geen problemen mee.
- ik heb al verschillende drivers geïnstalleerd maar niets heeft geholpen... (heb ook al heel wat oplossingen gezocht via google maar geen enkele werkte ervan)

De vraag is, kan ik op een vrij makkelijke manier testen of het aan mijn netwerkkaart zelf ligt?

PS: het is een nvidia nforce 10/100/1000Mpbs

Subai

Legacy Member
Exit zei:
verbinding blijftstabiel (downloaden enzo)?

Nee, valt iedere keer weg maar is al terug na 3 seconden ofzo hoor. Hij valt weg en maakt opnieuw verbinding en valt weer weg, dit om de 3-5 seconden (en dit blijft zo doorgaan).

Subai

Legacy Member
Exit zei:
al met een andere kabel getest dan?

Jep, maar de verbinding bleef wegvallen. Het probleem deed zich ook plots voor, niet na een bepaalde update ofzo...

Wat nog vreemd is:

Als ik hem op half duplex (10FD) zet dan houdt hij wel de verbinding in stand... Maar op auto negotiation niet. Maar op die snelheid surfen is niet te doen, laat staan iets downloaden...

Exit

Legacy Member
dan zal het hardwarematig in de netwerk chip zijn dat wrs het probleem zit.

Subai

Legacy Member
Exit zei:
dan zal het hardwarematig in de netwerk chip zijn dat wrs het probleem zit.

Hmm toch eens naar de winkel gaan dan...

Wat nog vreemd is: daarnet viel mijn verbinding niet weg, ze bleef stabiel... Nu is ze al geruime tijd terug normaal. Mijn zus haar pc staat wel aan nu (ik maak verbinding via een router).

Exit

Legacy Member
of de router is het probleem
test op een andere poort eens dan

Subai

Legacy Member
Exit zei:
of de router is het probleem
test op een andere poort eens dan

Had ik al gedaan maar dat had geen effect. Ik ga vanavond nog eens kijken of de verbinding nog steeds stabiel is... Ik vraag mij dus nu af hoe het komt dat het nu plots wel stabiel is.

Subai

Legacy Member
skatemania zei:
Gewoon nieuw kaartje kost toch niet zoveel tegenwoordig? :D

Klopt maar als er niets aan is dan is het wel weggesmeten geld. Bovendien weet ik ook graag de oorzaak van het probleem. Nu weet ik het gewoonweg niet.

Wolverine__1

Legacy Member
vanpraet zei:
Klopt maar als er niets aan is dan is het wel weggesmeten geld. Bovendien weet ik ook graag de oorzaak van het probleem. Nu weet ik het gewoonweg niet.

Verlies je enkel i-net connectie of verlies je connectie met je ganse netwerk? Heb dit ook gehad bij een modem van telenet(oude) heel de tijd verlies van connectie. Je zou ens moeten checken of je modem niet constant in reset gaat(router checken kan ook geen kwaad) Heeft je zuster problemen met haar verbinding?

Exit

Legacy Member
zoals TS al meldt, het is op windows dat de melding komt dat de verbinding weg is
dus dan is alles van verbinding dus weg.

hoe dat komt, tja, een defect in electronica ofzo, dat kan altijd voorkomen.

Wolverine__1

Legacy Member
Exit zei:
zoals TS al meldt, het is op windows dat de melding komt dat de verbinding weg is
dus dan is alles van verbinding dus weg.

hoe dat komt, tja, een defect in electronica ofzo, dat kan altijd voorkomen.

Oeps my bad. Dan kan het idd aan defecte elektronica liggen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan