Archief - Netwerk: PC's vinden elkaar niet meer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HalaMadrid

Legacy Member
Hallo,

Ik heb beneden een pc en boven een pc. Met een acces point hebben deze allebei internet. Ik heb nog nooit problemen gehad. Maar nu kan ik boven nog altijd op internet en zo. Maar de 2 pc's vinden elkaar niet meer.

Hoe komt dit en wat moet ik doen voor het terug te herstellen.

Grs Sam

Highlander

Legacy Member
bij werkt de boel ook niet meer allebei OS winxp ... problemen sinds SP2 !!!!!!

Ik kan op geen enkele wijze de andere PC meer vinden .

Graag een hulplijn :) en enkele duidelijke richtlijnen.

Ik heb telenetexpressnet plus .

Dank bij voorbaat.

Wover

Legacy Member
same prob here met sp2, ik wou via ne crossed kabel 2 pckes verbinden. die met sp1 vond mijn pc, maar kon er niet op (zelfs niet als ik bestanden deelde), en ik met sp2 kon hem helemaal niet vinden.

conclusie: SP2 is boegt voor zulke toepassingen.

Highlander

Legacy Member
@ Woverke ...boecht is nogal rapgezegd natuurlijk als je er geen fluit van kent.

Laten we ff afwachten tot stephen iets zegt !

st3ph3n

Legacy Member
SP2 zet de Internet Connection Firewall (ingebouwd in XP) terug "aan". Zet deze eens uit en probeer opnieuw: http://support.microsoft.com/kb/283673

Kijk ook eens of je in deze thread niets vindt.

Als je trouwens nog extra firewall-software hebt moet je die zeker eens uitschakelen wanneer je dit probeert.

Steven

Highlander

Legacy Member
heb de standaard firewall ook al uitgeschakeld en de andere die ik heb (outpost)ook afgezet nog steeds problemen

Wover

Legacy Member
Highlander zei:
@ Woverke ...boecht is nogal rapgezegd natuurlijk als je er geen fluit van kent.

Laten we ff afwachten tot stephen iets zegt !

ik zeg alleen voor zulke applicaties e, het is gewoon moeilijker geworden daarvoor.

Voor de rest was ik er vrij content over, maar ik heb toch sp1 der terug opgezet wegens niet vermeldde wegens anders ban redenen :p

Highlander

Legacy Member
st3ph3n zei:
SP2 zet de Internet Connection Firewall (ingebouwd in XP) terug "aan". Zet deze eens uit en probeer opnieuw: http://support.microsoft.com/kb/283673

Kijk ook eens of je in deze thread niets vindt.

Als je trouwens nog extra firewall-software hebt moet je die zeker eens uitschakelen wanneer je dit probeert.

Steven
Alles al getest op die wijze en nog steeds niets , heb oook al netwerkkaarten verwijderd en teruggezet...niets.

Wover

Legacy Member
deze moeten normaal 192.168.0.1 en 192.168.0.2 zijn en de werkgroep is standaard MSHOME, dat mag je laten staan.

Exit

Legacy Member
Woverke zei:
deze moeten normaal 192.168.0.1 en 192.168.0.2 zijn en de werkgroep is standaard MSHOME, dat mag je laten staan.
met een router erbij zal router wel 192.168.0.1 hebben en de pc's 192.168.0.x (of tenzij router 192.168.1.1 is hebben pc's dan 192.168.1.x)

Highlander

Legacy Member
ik werk niet met een router enkel een HUB , ik heb telenetexpressnet plus dus 4 ip's

Exit

Legacy Member
hmm, hub => veel kans verschillende IP ranges dus NO NETWORK ... dat is nadeel van die meerdere IP's, welke ip's/subnetten hebben de pc's?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan