Archief - bestanden delen in winXP SP2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

donderz

Legacy Member
onlangs heb ik mijn computer geformateerd en ik wou nu mijn bestanden terug sharen zodat ge bestandjes kunt overzette.
Als ik nu iets wil sharen (rechtsklikken en delen, ik begrijp risico en dan delen aanvinken) Dan geeft hij zorap ik op ok duw een fout:"Fout tijdens het delen van D. De server-service is niet gestart. De gedeelde bron is nu niet gemaakt."
Weet iemand iets meer over dit probleem, ik dacht dat het misschien aan SP2 zou liggen (wat ik na format heb geinstalleerd).

Exit

Legacy Member
meerdere schijven? deelt eens een cd/dvd drive als test, security center mss? spyware da dwars ligt? virusvrij?

donderz

Legacy Member
CD-rom delen gaat ook niet, en kheb nog is gezocht met adaware(en geupdated) en norton 2004 (die ook update) scanned hier ook bijna dagelijk.
En ik heb inderdaag meerdere schijven, maar op men C-schijf kank ook niks delen( kheb 160+120 en die van 160 is opgedeeld in 120 en 40 voor menne windows :))

AnE

Legacy Member
hij zegt iets dat de server-sevice niet gestart is, ik zou het daar eerder gaan zoeken... wat het ook juist moge betekenen
kijk eens of de rpg-server wel lopende is, en of bij u netwerkinstellingen de bestands en printerdeling geinstalleerd is....

Exit

Legacy Member
in msconfig of rechtermuis dezecomputer dan beheren en dan bij services eens kijken ...

donderz

Legacy Member
Daar staat bij serviced "server" ja, maar bij status staat gestopt, dus daar zal et wel aan ligge, maar hoe krijg ik die terug in de gang ?

AnE

Legacy Member
start/instellingen/configuratiescherm/systeembeheer/services en daar kan je die service instellen op automatisch starten en kan je hem nu ook manueel starten

je kan hem ook starten in dosprompt: net start [servicenaam]

donderz

Legacy Member
als ik hem strart krijg ik dat het stuurprogramma ongeldig is :s

Exit

Legacy Member
in uitvoeren eens sfc /f (systeem file check) doen om die eens te controleren.

donderz

Legacy Member
als ik het gewoon bij uitvoeren ingaf deed em niks, maar heb et in dosvenster dan maar ingegeven en dan gaf em de mogelijkheden. Heb dan sfc /scannow gedaan, en nu werkt et.
Merci voor de hulp.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan