Archief - Netwerk met router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaL1Ce

Legacy Member
ik ben thuis zo een netwerkje aan het maken tusse pc en laptop
modem->router= gaat naar laptop en pc

nu hebbek alles aangeslote dmv beetje faqs te leze en de handleiding van mijn router
maar ik krijg geen internet op mijn laptop als ik die aansluit op de router
beide os zijn winxp home
iemand een idee wat ik verkeerd doe?
thnx

MaL1Ce

Legacy Member
internet op desktop werkt
netwerk tusse beide heb ik atm nog niet

Exit

Legacy Member
wel als ge netwerk in orde hebt zal internet wrs ook wel werken ... welk ip/subnet krijgt de laptop? IE goed ingesteld?
ga naar uitvoeren - cmd - ipconfig /renew
en kijk wat ie zegt.

MaL1Ce

Legacy Member
ok tis gelukt inet heb ik ondertussen al op beide pcs
maar nu maak ik adhv SFS van windoos een simpel netwerkje aan
en via Mijn Netwerklocaties kan ik dus de naam van beide pcs bekijken
maar als ik dan de gedeelde maps wil inkijken
krijg ik een foutmelding dat ik niet de nodige rechten heb om ze te bekijken
ik heb de maps wel geshared
deze foutmelding krijg ik zowel van desktop naar laptop als andersom :unsure:

Pandoriaantje

Legacy Member
kijk miss eens op de D-link website of er geen firmware upgrade beschikbaar is.
ik had ook problemen met m'n USR 8045 router en windows filesharing. Bleekt het een fout in de firmware te zijn.

Exit

Legacy Member
maakt niets uit die router, als internet werkt is router in orde, laten zo!!
maakt op beide pc's dezelfde gebruikers en px aan, of ge moet met de rechten beginnen spelen, en in home editie is da wa omslachtig

xp home of pro? (maar test eerst eens met op beide pc's zelfde gebruikersnamen en passwoorden aan te maken, ge moet wel nie als die gebruiker aanloggen, enkel dat die gekent zijn op die beide pc's)

Pandoriaantje

Legacy Member
Exit zei:
maakt niets uit die router, als internet werkt is router in orde, laten zo!!
...
bestanden delen heeft niet met het internet te maken. Het verkeer blijft intern, dus als de router door een fout in de firmware geen smb protocol toelaat zal't niet werken.

Hebt't zelf voorgehad dus zal't wel weten.

Ik zeg niet dat dit't probleem is met deze router maar het kan dus wel.

Exit

Legacy Member
dees router heeft er geen prob mee tenzijn heeeel uitzonderlijk mss ....

MaL1Ce

Legacy Member
het probleem is er dus nog steeds
na wa prulle
het vreemde is dat ik via mijn desktop de laptop kan zien (maar niet openen)
maar via de laptop kkan ik de desktop ni zien
de windows op mijn laptop is geregistreerd op naam van de vorige gebruiker
de windows op desktop is NOG niet geregistreerd ( pas geformat )
de gebruikersaccounts zijn wel hetzelde

is er mss geen mogelijkheid om op een andere manier dan die windows netwerkwizard bestanden te delen?
kweet ni maar die windowsnetwerkshit lijkt me maar brol :)

Pandoriaantje

Legacy Member
miss ook eens vermelden wat het probleem dan juist was, en de oplossing?..
;)

MaL1Ce

Legacy Member
wel de config van het netwerk was dus heel den tijd goed
maar de foutmelding gaf aan dat ik geen toegang kreeg door onjuiste rechten
nu hebbek op laptop ne windows gebruikersaccount aangemaakt me zelfde username+password als op dekstop
en andersom
reboot en twas in orde :)

Exit

Legacy Member
MaL1Ce zei:
wel de config van het netwerk was dus heel den tijd goed
maar de foutmelding gaf aan dat ik geen toegang kreeg door onjuiste rechten
nu hebbek op laptop ne windows gebruikersaccount aangemaakt me zelfde username+password als op dekstop
en andersom
reboot en twas in orde :)

da is dus wa ik al zei om te doen :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan