Archief - Nero zeer trage burning rom...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Wel ik heb sinds een aantal dagen een vet probleem om cd's te branden...
Ik gebruik de laatste versie van Nero, 6.6.0.1.
Dat heeft een hele tijd deftig gefunctioneerd en vorige
versies deden het ook maanden lang zoals het hoort.

Wat er gebeurt is wanneer hij effectief data op de cd zet (vanaf de lead-in)
dan wordt alles traag, net alsof er op dat moment 100% CPU gebruik zou zijn.
Het ding is dat er op dat moment in takenbeheer absoluut geen 100% is,
volgens mij ligt da de IDE controller ofzo omdat ge da ni kunt zien daar.

Das dus wreed ambetant aangezien ik dus niks anders kan doen terwijl
ik aan het branden ben (16x werk nog maar buffer loopt vaak leeg,
8x blijft buffer +- stabiel, 4x gaat het nog wat vlotter)
zelfs in explorer hdd browsen gaat ongelooflijk traag... :wtf:
Voorheen kon ik bij wijze van spreken eender wat doen bij 16x
(winamp, surfen, encoden,...) die buffer gaf gene kik en kmerkte
eigenlijk niet dat er een cd gebakken werd.

Kweet niet hoe dat da in godsnaam azo geworden is, heb niets veranderd
qua hardware of software (wel sindsdien Nero opnieuw geinstalleerd,
oudere en weer laatste versie en da geeft geen verschil)
Heb ASPI layer gechecked en die is ook in orde...

Ah ja nog iets, ma da heeft er wsl weinig mee te maken:
Wanneer ik een cd in zowel mijn burner als mijn dvd lezer steek
dan komt er geen reactie in windows explorer kmoet er zelf op klikken
(de naam van de cd verschijnt niet en autorun heeft nooit aangestaan)
maar dan nog verschijnt er geen cd label voor de cd die erin steekt :doh:

Link voor PC specs in sig.
Bedankt voor wie kan helpen (al bedankt als ge alles gelezen hebt lol :D )

st3ph3n

Legacy Member
Waarschijnlijk staat DMA niet meer aangevinkt.

Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI controllers -> kies de juiste controller (primary of secondary) waar de DVD-ROM aanhangt -> Geavanceerde instellingen -> verander "Alleen PIO" in "DMA, indien beschikbaar" en herstart de pc

Steven

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Wel hij stond op DMA if available maar de status staat op PIO mode...
De burner staat als primary master op de secondary controller.

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Deze thread mag gesloten worden, heb het kunnen oplossen.
Blijkt dat programma's zoals Daemon Tools of Alcohol 120%
die zo een virtuele drive gebruiken eigenlijk ook Atapi.sys locken.
Hierdoor konden er geen aanpassingen meer gedaan worden
aan de properties zowel als aan de drivers van de IDE kanalen.
Kmoest er maar op komen zeker om da is buiten te gooien :p

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Heb het hetzelfde probleem nog eens voorgehad...
Maar heb nu de 'echte' oorzaak en oplossing gevonden.

Alles staat op deze website.
Tis eigenlijk windows dat DMA uitzet na IO errors...

Musback

Legacy Member
geweldig! het deïnstalleren van de stuurprogramma's deed het ook bij mij!!!
zalig nu is het bij mij ook eindelijk opgelost! ik zat nml ook me dat prob

thx Stephen en Viper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan