[IpL]Viper_666
Legacy Member
Wel ik heb sinds een aantal dagen een vet probleem om cd's te branden...
Ik gebruik de laatste versie van Nero, 6.6.0.1.
Dat heeft een hele tijd deftig gefunctioneerd en vorige
versies deden het ook maanden lang zoals het hoort.
Wat er gebeurt is wanneer hij effectief data op de cd zet (vanaf de lead-in)
dan wordt alles traag, net alsof er op dat moment 100% CPU gebruik zou zijn.
Het ding is dat er op dat moment in takenbeheer absoluut geen 100% is,
volgens mij ligt da de IDE controller ofzo omdat ge da ni kunt zien daar.
Das dus wreed ambetant aangezien ik dus niks anders kan doen terwijl
ik aan het branden ben (16x werk nog maar buffer loopt vaak leeg,
8x blijft buffer +- stabiel, 4x gaat het nog wat vlotter)
zelfs in explorer hdd browsen gaat ongelooflijk traag...
Voorheen kon ik bij wijze van spreken eender wat doen bij 16x
(winamp, surfen, encoden,...) die buffer gaf gene kik en kmerkte
eigenlijk niet dat er een cd gebakken werd.
Kweet niet hoe dat da in godsnaam azo geworden is, heb niets veranderd
qua hardware of software (wel sindsdien Nero opnieuw geinstalleerd,
oudere en weer laatste versie en da geeft geen verschil)
Heb ASPI layer gechecked en die is ook in orde...
Ah ja nog iets, ma da heeft er wsl weinig mee te maken:
Wanneer ik een cd in zowel mijn burner als mijn dvd lezer steek
dan komt er geen reactie in windows explorer kmoet er zelf op klikken
(de naam van de cd verschijnt niet en autorun heeft nooit aangestaan)
maar dan nog verschijnt er geen cd label voor de cd die erin steekt :doh:
Link voor PC specs in sig.
Bedankt voor wie kan helpen (al bedankt als ge alles gelezen hebt lol
)
Ik gebruik de laatste versie van Nero, 6.6.0.1.
Dat heeft een hele tijd deftig gefunctioneerd en vorige
versies deden het ook maanden lang zoals het hoort.
Wat er gebeurt is wanneer hij effectief data op de cd zet (vanaf de lead-in)
dan wordt alles traag, net alsof er op dat moment 100% CPU gebruik zou zijn.
Het ding is dat er op dat moment in takenbeheer absoluut geen 100% is,
volgens mij ligt da de IDE controller ofzo omdat ge da ni kunt zien daar.
Das dus wreed ambetant aangezien ik dus niks anders kan doen terwijl
ik aan het branden ben (16x werk nog maar buffer loopt vaak leeg,
8x blijft buffer +- stabiel, 4x gaat het nog wat vlotter)
zelfs in explorer hdd browsen gaat ongelooflijk traag...
Voorheen kon ik bij wijze van spreken eender wat doen bij 16x
(winamp, surfen, encoden,...) die buffer gaf gene kik en kmerkte
eigenlijk niet dat er een cd gebakken werd.
Kweet niet hoe dat da in godsnaam azo geworden is, heb niets veranderd
qua hardware of software (wel sindsdien Nero opnieuw geinstalleerd,
oudere en weer laatste versie en da geeft geen verschil)
Heb ASPI layer gechecked en die is ook in orde...
Ah ja nog iets, ma da heeft er wsl weinig mee te maken:
Wanneer ik een cd in zowel mijn burner als mijn dvd lezer steek
dan komt er geen reactie in windows explorer kmoet er zelf op klikken
(de naam van de cd verschijnt niet en autorun heeft nooit aangestaan)
maar dan nog verschijnt er geen cd label voor de cd die erin steekt :doh:
Link voor PC specs in sig.
Bedankt voor wie kan helpen (al bedankt als ge alles gelezen hebt lol
)