Archief - nero herkent 8x schijfjes als 2,4x?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lloerdy

Legacy Member
ik heb vandaag een boel dvd-schijfjes van emtec gekocht.
de schijfjes zijn 8x, maar nero wil ze enkel op 2,4x schrijven :/

iemand die hetzelfde probleem heeft voorgehad of weet hoe je ze toch op 8x kunt schrijven?

(Edit: schrijver is NEC 3500A)

Edit2: andere software herkent de schijfjes ook als 2,4x

$anka

Legacy Member
prolly conflict tussen uw writer en da merk van schijfkes
koop volgende keer is van een ander merk

heb da vroeger ook gehad met cd'kes
die wou ok ni sneller schrijven dan 2 speed, ander merk cd'kes gepakt en probleem opgelost

lloerdy

Legacy Member
Exit zei:
of andere merken proberen OF ander firmware
ander merk al geprobeerd en dat werkt.
firmware is laatste firmware
en ik zit hier met 50 stuks momenteel en 'k ben niet van plan van die op 2,4x te schrijven :/
als dat niet op 8x te schrijven valt doe'k ze gewoon terug :/

heb al gemailed naar emtec zelf met mijn probleem, maar 'k ben niet bepaald van plan van er 2 weken op te wachten :p

Exit

Legacy Member
gaat ge nie veel kunenn tegen doen dan op die speeds schrijven.
firmware bevat soort list van de schijven en welke speeds die kunnen ...
als de writer ze nie herkent dan neemt die de laagste waarde en kunt ge er nie sneller op schrijven.

P|tt@

Legacy Member
brand, maar steek er geen cd in. Selecteer de waarde 8X klik op branden. Dan zegt hij dat er geen cd inzit maar gaat wel op 8X kunnen branden. Dit werkt niet altijd... Ge kuntet maar proberen:)

lloerdy

Legacy Member
P|tt@ zei:
brand, maar steek er geen cd in. Selecteer de waarde 8X klik op branden. Dan zegt hij dat er geen cd inzit maar gaat wel op 8X kunnen branden. Dit werkt niet altijd... Ge kuntet maar proberen:)
mjah dan kan ik maar op 6x schrijven (meer gaat niet bij die NEC) maar dat zou toch al een pak vooruitgang zijn :)

ik heb ook al gehoord dat ik best wacht op de volgende firmware upgrade, dat mijn schrijver die schijfjes momenteel nog niet herkent :/

Exit

Legacy Member
lloerdy zei:
mjah dan kan ik maar op 6x schrijven (meer gaat niet bij die NEC) maar dat zou toch al een pak vooruitgang zijn :)

ik heb ook al gehoord dat ik best wacht op de volgende firmware upgrade, dat mijn schrijver die schijfjes momenteel nog niet herkent :/

6x ???
en wa hoger wilt ge minstens 8X schrijven en nu zegt ge da ge nie hoger kunt met die writer dan 6X ...

lloerdy

Legacy Member
Exit zei:
6x ???
en wa hoger wilt ge minstens 8X schrijven en nu zegt ge da ge nie hoger kunt met die writer dan 6X ...
uhm als er geen schijf insteekt kan ik kiezen tot 6x (hoewel de schrijver 16x is en als ik er een ander 8x schijfje insteek kan'k tot 8x kiezen dus)

maar 't maakt niet uit als ik de schijf er pas achteraf insteek schrijft hij toch op 2,4 ze :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan