Archief - Need help, quick! Partitie verloren??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rage

Legacy Member
Ik heb een nieuwe hd. 200GB.

Ik had die eerst ingedeeld in 1 deel.

daarna Partition Magic 8 opgestart (heb ik al meer gebruikt voor men vorige hd's) gewoon de bestaande geresized en een nieuwe partitie gemaakt.

nu gaf die een error...

ik heb de nieuwe partitie die ik aangemaakt hebt, maar de oude staat nu unallocated? ik heb niets fout gedaan, 100%

ik geloof dat er recovery programma's bestaan die vrij goed werken?
heeft iemand zoiets? liefst freeware, thx ;)

Stijneman

Legacy Member
unallocated = een deel ZONDER partitie, gwn niewe partitie op maken en formateren naar het gewenst type ;)

my 2 cents

Rage

Legacy Member
Stijneman, lees mijn vraag eens.

Partition Magic heeft een fout begaan waardoor een BESTAANDE partitie verloren is gegaan. Ik wil die data terug, formateren maakt het alleen maar erger.

ik heb een programma "GETDATABACK" gevonden, ik hoop dat die dit oplost.

Stijneman

Legacy Member
op unallocated staat niets meer dus wss zal je niets kunnen trugkrijgen hoor, 1nige data dat daar opstaat is clusterdata enzo van u hdd zelf (dacht ik toch) en das +- 8 mb

Rage

Legacy Member
getdataback heeft vanal teruggevonden, maar ik moet gvd betalen om alles terug te krijgen! :( :(

[i]cute_

Legacy Member
Minimum Rage zei:
getdataback heeft vanal teruggevonden, maar ik moet gvd betalen om alles terug te krijgen! :( :(

Download easy recovery is normaal is het gratis ofwel is het een trial version maar ge kunt allesinds daar data mee terug krijgen ;)

Rage

Legacy Member
Mijn kameraad fosi heeft mij easy recovery opgeleverd ;)

em is nu vanal aant vinden

Rage

Legacy Member
Easy recovery vind 1900files terug en vind originele bestandsnamen niet terug
getdataback vond 5000files met mappen structuur enz :(

ben nu met easy recovery iets anderrs aan het proberen (had eerst raw geprobeert) op die eerste manier had ik er nix aan

Rage

Legacy Member
okok...
3925 files recovered. Veel muziek kwijt. Gelukkig was dat 99% van mijn rock/metal map, daar luister ik toch niet naar
Men beste muziek + documenten + apps enz hebk *oef*

en nu ga ik eindelijk maffen. ik val bena in slaap op men keyboard

brechtvm

Legacy Member
ik ben 137.5gig kwijt
160gig-hdd van maxtor...
ingedeeld in 2 partities (minimale primaire partitie (fat32)) en een logische partitie (de rest - ntfs)
ik kreeg maar maximum 137.5gb te zien...geen probleem dacht ik,toch nog genoeg gb over...
tot ik de limiet van 137.5gb bereikte...
hdd gecrashed...de logische partitie (met al mn gegévens) heeft nu status unallocated...
mbr is corrupt (overschréven door bestandsoverdracht)
daardoor dus 135gig (iets meer) kwijt...
fout = pc (xp pro) zonder SP1
zonder die sp1 ondersteunt je pc geen LBA (large block adressering of zoiets (voor grote harde schijven) waardoor hij maximaal 137.5 gb herkent...)

nix kan helpe blijkbaar -> gegévens zijn 'lost' :(

Pm me als je toch een oplossing mocht weten (zeer onwaarschijnlijk...maar moest ik mn gegévens (zo goed als) allemaal terughebben wacht je een beloning...maar ik heb reeds verschillende programmas geprobeerd en niets helpt (enkel de laatste transfer vind ik terug...(30gig) )


greetz

Rage

Legacy Member
als je niets terugvindt met een programma zoals getdataback/easy recovery dan is het hopeloos vrees ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan