Archief - mp3 naar wma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flowepoweranger

Legacy Member
Wat is volgens jullie het beste en handigste programma om een mp3 file naar wma te converteren?

flowepoweranger

Legacy Member
Maar als ik dan een mp3 file omzet naar wma met dezelfde bitrate, dan blijft het bestand ongeveer evengroot, terwijl ik toch al heb menen te horen dat wma een stuk kleiner zou moeten zijn.

Exit

Legacy Member
kleiner ... nie altijd zo ... zal zal nie veel verschillen.

[IpL]Viper_666

Legacy Member
flowepoweranger zei:
Maar als ik dan een mp3 file omzet naar wma met dezelfde bitrate, dan blijft het bestand ongeveer evengroot, terwijl ik toch al heb menen te horen dat wma een stuk kleiner zou moeten zijn.
Tzit em juist in het feit dat je de bitrate lager mag nemen dan bij mp3
en toch een degelijk geluid blijft hebben omdat de compressie veel beter is...
een mp3 van 128kbit 'zou' te vergelijken zijn met een wma van 64kbit...
Wanneer de bitrate naar beneden gaat, geldt dat ook vaoor de filesize.

servi

Legacy Member
volgens microsoft is qua geluidskwaliteit het volgende waar :

128 kbps MP3 = 64 kbps WMA

in werkelijkheid is het eerder zoiets :

128 kbps MP3 = 96 kbps WMA


dus je hebt inderdaad een kleine uitsparing, maar als je gewoon kleiner muziek-bestanden kan je eens OGG proberen. Dit is compleet gratis en zal veel meer compatibel zijn dan WMA.

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Persoonlijk vindt ik dat je een 'rare bijklank' hebt met wma wanneer
je naar lage bitrates gaat (vanaf 64), maar dat zal liggen aan het
feit dak zoals de meesten mp3 zoooo gewoon ben zeker...

Ogg darentegen klinkt erg 'zuiver' Das pas een super audio formaat,
moest iedereen dat maar gebruiken...een van de toffe dinggen
deraan is uw muziek in goeie kwaliteit encoderen om bij te houden
en beluisteren op de pc en dan kan je dezelfde file in bitrate (kwaliteit)
verlagen zonder te re-encoderen voor op de mp3/ogg speler bvb :)
Maarja zeer weinig software die ermee werkt (bvb mix programma's enzo)
ma theeft ook wel 10jaar geduurd eer dat mp3 populair werd :cool: afwachten...

Je kan ook voor bitrates gaan die tussen de 64 en de 96 kbit door
zelf encoding profiles aan te maken voor de Windows Media Encoder
(is een tool voor denk ik, anders een bestaande editen)

Heb ooit rap-rap een kleine tool geschreven (C#) daarvoor om mp3
files in batch te re-encoderen naar wma op basis van een encoding
profile en het overzetten van de ID3-tag in de info van de wma files.
Ma die tool is ni mooi, twerkt achter de schermen met een .bat file
en een .vbs script (uit de WME SDK) wa ni echt proper is,
tis meer ne frontend eigenlijk, ma bon het werkt wel he...
Als er iemand interesse heeft laat iets weten kzalt dan online zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan