Archief - Mogelijkheid Client pc formatteren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ghosthaunt

Legacy Member
Goeiedag

Een kennis van me heeft de pc van het werk meegekregen, aangezien ze toch voor de vuilbak waren.
Echter moest alles eraf gehaald worden, om zo geen gegevens te kunnen bezitten, doorgeven...

De pc stond in een serverpark, een client pc dus (windows 2000).
Wil deze dus formatteren met de cd, maar vraagt telkens naar de admin.

Is er geen manier om dit te omzeilen, om toch deze pc te kunnen formatteren?
Want admin kan uiteraard zijn wachtwoord niet meegeven, en hem eens uitnodigen om zijn wachtwoord te komen intypen lijkt mij te veel van het goeie :woohoo:

Exit

Legacy Member
boot de pc met cd en installeer het daar
NIET in windows installeren

dat ge niet kunt inloggen is omdat er geen lokale gebruiker zal zijn (of dus geen rechten)
die admin kan wel op de pc lokaal het admin pw wissen en dus geen pw meer opzetten
en zelf client disablen zodat eht een gewone windows is.

snelste => boot met windows cd en doe daar een format met installatie.

ghosthaunt

Legacy Member
Exit zei:
snelste => boot met windows cd en doe daar een format met installatie.

thx voor je reply.

Wou ik proberen, maar blijkbaar wil de cd/dvd-speler geen cd's lezen (zou volgens die persoon zijn omdat dat ingesteld werd op de server).

Had hier nog een 'USB slim protable optical drive' (= een externe harde schijf op usb) liggen, om te kijken of het niet aan het dvd-station lag. Bij het opstarten ga ik naar de 'boot setup' waar ik hem op usb laat opstarten.
Hij start echter terug op via harde schijf.

Kan dit liggen omdat het ingesteld werd op de server?
Of moet ik eens een ander dvd-station insteken? (Vraag mij eigenlijk af of dit wel op de server kon ingesteld worden? :$)
EDIT: laatste vraag vraag ik, omdat ik momenteel niet thuis zit, dus zou willen weten of het de moeite is, om achter die dvd-speler te rijden.

Exit

Legacy Member
dat maakt totaal niet uit
server of niet, tijdens opstarten is er geen verbinding
bios openen en bootvolgorde aanpassen dat cd VOOR hdd staat.

originele windows schijf (bootable schijf)?

server settings zijn ENKEL van toepassing van zodra windows gestart is + pc moet aan dat netwerk hangen.

ghosthaunt

Legacy Member
Miljaar :doh:
Heb wachtwoord nodig om in de bios te geraken :-(
Normaal kan je toch ook gewoon via boot setup kiezen via wat hij opstart?

Zal overmorgen eens proberen een ander cd/dvd-station insteken, aangezien de originele geen cd's meer kan lezen, en hij via de externe cd-speler op usb niet wil opstarten. En hopen dat er eerst via de cd geboot wordt.

Anders zal de eigenaar het wachtwoord moeten vragen op het werk, maar zie haar daar nog niet toe in staat :sad:

Exit

Legacy Member
bios wissen = pw weg
(cmos reset => op mobo bios batt eruit en terug steken of cmos jumper verzetten)

wel de voeding uit stopcontact halen en best ook paar keer op start drukken voordat ge bios (kunt) resetten

ghosthaunt

Legacy Member
Exit zei:
bios wissen = pw weg
(cmos reset => op mobo bios batt eruit en terug steken of cmos jumper verzetten)

wel de voeding uit stopcontact halen en best ook paar keer op start drukken voordat ge bios (kunt) resetten

Thx, zal die morgen eens proberen ;-)
En ik zal het je laten weten of het zonder problemen werkte :)
Was die methode al vergeten :$

En vervloek die oude desktops :angry:
Die krijg je toch altijd met moeite open! (Soort van klepje dat voor een ongekende reden toch altijd blijft vastzitten :doh: -> is al derde oude pc op rij die met moeite opengaat :drool:)
Heb vanmiddag hierbij eens goed doorgezweet :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan