Archief - Mijn c-schijf loopt vol

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|spank|

Legacy Member
Beste, 9liver's

IK was vandaag dus heel vroolijk op mijn laptopje aant tokelen.

En ineens krijg ik een mededeeling van vista dat mijn c-schijf vol is.

En de laatste keer dat ik op mijn pc had gezien gisteren dus.

Was er nog 20 GB aan vrije ruimte verloren gegaan.

Dus ik drekt zoeken wat dat kon zijn en ik vond geen bestanden die er voor nog niet opstonden.

En ik dus prog. verwijderen kreeg ik terug wat vrije ruimte (13GB) een half uur later krijg ik weer een mededeeling dat mij schijf vol is.


Ik weet niet hoe dit kan komen misch. weet iemand van jullie het.

Mijn systeem

Ik draai op Vista
Acer laptop 2x 60 Gb HDD hardeschijf


mvg,

Exit

Legacy Member
scannen op virussen en spyware
herstelpunten van windows die ruimte innemen

|spank|

Legacy Member
ik heb geen herstelpunten en welke gratis anti virus kan ik het best gebruiken

Exit

Legacy Member
niet enkel antivirus
ook spywarescanner eens gebruiken, bvb malwarebytes

ge hebt zelf de herstelpunten uitgezet? zoniet hebt ge dus wel herstelpunten, dat staat standaard aan en op de x-tijd wordt er 1 gemaakt als bij software/drivers aanpassingen wordt 1 gemaakt

Defees

Legacy Member
gewoon een virusscanner er op los laten... zijn wss 100000000k textbestanden gekopieerd ergens in een onzichtbare map fzo? Heb dat ook eens gehad vroeger.

|spank|

Legacy Member
momenteel heeft die al 13 trojans gevonden en 2 sleutelbestanden.

Malywarebytes heb ik geinstaleerd maar laat eerst AVG zijn werk doen.

Exit

Legacy Member
als avg geisntalleerd staat en ge laat malwarebytes scannen dan zal avg autom meescannen met malwarebytes omdat avg (en vrijwel elke virusscanner) alles scant wat geopent wordt, aangezien malwarebytes die files opent/bekijkt zal ook AVG die files bekijken.

Malwarebytes scant niet alle files (tenzij zo ingesteld)
avg daarna nog eens scannen is wel nodig als er geen virusscanner op pc stond.

edit:
malwarebytes scant niet alle files tenzij zo ingesteld
avg wel als die een scan doet (op aanvraag)

mrpatton

Legacy Member
13 trojans enzo.. das een goede les he..
een degelijke anti-virus is echt een basisvereiste.

Musk

Legacy Member
Staat er een torrent-prog op de laptop?

Die kunnen soms ook wel onzichtbaar een hoop files binnehalen.

ouarachi

Legacy Member
|spank| zei:
Beste, 9liver's

IK was vandaag dus heel vroolijk op mijn laptopje aant tokelen.

En ineens krijg ik een mededeeling van vista dat mijn c-schijf vol is.

En de laatste keer dat ik op mijn pc had gezien gisteren dus.

Was er nog 20 GB aan vrije ruimte verloren gegaan.

Dus ik drekt zoeken wat dat kon zijn en ik vond geen bestanden die er voor nog niet opstonden.

En ik dus prog. verwijderen kreeg ik terug wat vrije ruimte (13GB) een half uur later krijg ik weer een mededeeling dat mij schijf vol is.


Ik weet niet hoe dit kan komen misch. weet iemand van jullie het.

Mijn systeem

Ik draai op Vista
Acer laptop 2x 60 Gb HDD hardeschijf


mvg,

download ccleaner, je zult merken dat hij heel wat schijfruimte zal maken

en de beste antivirus is je surfgedrag :p

Moonbaby

Legacy Member
mss een handige weet: AVG laat bijna alle virussen door, had hier een lange tijd AVG opstaan ik kocht (WTF?) norton en hij detecteerde 100-150 virussen :D

Exit

Legacy Member
bramvanloy zei:
mss een handige weet: AVG laat bijna alle virussen door, had hier een lange tijd AVG opstaan ik kocht (WTF?) norton en hij detecteerde 100-150 virussen :D

was avg laatste versie en geupdate?
waren het effectief virussen of spyware/cookies/....?
en in welke map vond die ze? (quarantaine map van AVG bvb?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan