Archief - MCE starten via remote zonder windows toets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluetorch002

Legacy Member
Ik zit met een nogal vervelend probleem.

Ik heb dus een Harmony one remote, en had vroeger een P5W DH remote, dit kwam met software die de weinige knoppen op het remoteje kon mappen... nu dit kon elke toetsecombinatie simuleren buiten de windows key...

nu zoek ik een oplossing zodat ik Mediacenter kan openen zonder het gebruik van de windows key.

Ik weet niet wat ik nog kan proberen, zijn er geen programmas die keyshortcuts zoals ctrl shift + 8 ofzo omzetten naar een andere combinatie waarin ik dus de windows key gebruik ?

PS : ik wil het werkende krijgen met dus de usb receiver van de P5W DH en niet een nieuwe usb receiver kopen zoals die van MS, want dit moet gewoon kunnen om werkende te krijgen denkik :)

RpR

Legacy Member
Je kan aan snelkoppelingen zelf een sneltoets combinatie steken via de eigenschappen van de snelkoppeling.

bluetorch002

Legacy Member
zo simpel ? serieus ?
pfff thank you very muchos man, ga ik straks meteen proberen

Exit

Legacy Member
inderdaad, in start menu de snelkoppeling van mce eigenschappen nemen en daar een toetscombinatie aan toekennen en die gebruiken voor de remote dan ...

bluetorch002

Legacy Member
ok dat was dus niet zo simpel mits de software van die asus remote, die enkel bij die usb ir receiver lijkt te werken... enkel 4 toetsen heeft voor directie en dan 1 voor "enter"

en dan 1 extra knop om een app te starten, nu dit werkt enkel met een exe en na het selecteren van de exe, krijg je zo in between menu waar je nog extra opties kan selectere
dit menu is op zich wel handig, ma het prob is dat dit proggie voor vista en voor P5W DH is bedoelt en em meestal een error geeft en als die error er is dan lijken men IR signalen niet meer te werken.... na het weg klikke van die error gaat alles

is er miss een mogelijkheid om alle errors te catchen ?m mja dan moe je wss source code hebbe van die software van asus wat dus niet mogelijk is.

bestaat er iets dat een programma start, na het inschakelen van 2de monitor ? want dat zou alles ook oplossen

Mylotec

Legacy Member
Dit is toch makkelijk op te lossen door middel van de harmony one ? ksnap je begin post niet volledig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan