Archief - lower fps dan vista?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

toru

Legacy Member
Ik heb op mijn broer zijn systeem windows 7 geïnstalleerd met als nota dat het een top OS was. Mijn broer is een fervente trackmania speler en probeert dus een benchmark.. Verbazingwekkend krijgt hij 10(!) fps minder dan in XP op het zelfde systeem met dezelfde settings. Is dat niet wat overdreven ?

4800+
1gig ddr
4870

Qua systeem is er niets mis, want daarvoor haalde hij 61 fps, en nu 51.. Dat is raar omdat 7 toch normaal performancegericht beter zou moeten zijn ?

Exit

Legacy Member
nope, niet overdreven

hier getest gehad met 3dmark in 2000, xp en vista (jaartje geleden intussen)

score van XP lag dacht ik +-1000punten hoger dan Vista en 2000 net onder of boven vista (maar 2000 is beperkt tot 2 cores van m'n triple core)

zet in vista/7 een boel services uit en dat zal al deels helpen...
7 is performance gezien beter ja maar beter dan vista ... niet tov xp ..., maar van zijn voorganger (wat vista is)

Teknoman

Legacy Member
Is 1 gig geheugen niet bar weinig de dag van vandaag om te gamen en dan nog op een os zoals windows 7.

Exit

Legacy Member
Teknoman zei:
Is 1 gig geheugen niet bar weinig de dag van vandaag om te gamen en dan nog op een os zoals windows 7.

en daarom reageren
nope, is niet weinig
dat hangt af welke games en welk OS

voor vista/7 is 1GB op zich wat weinig maar daarom niet TE weinig.

Teknoman

Legacy Member
Exit zei:
en daarom reageren
nope, is niet weinig
dat hangt af welke games en welk OS

voor vista/7 is 1GB op zich wat weinig maar daarom niet TE weinig.

Moest ik mijn reply anders eerst voorleggen aan een of andere instantie om te beoordelen of hij waardig genoeg was op 9lives te komen ofzo?

Ik zei trouwens dat het bar weinig was, niet dat het te weinig was. Mijn woorden niet verdraaien hé :naughty:. Ik zei dan ook nog eens "de dag vandaag" waarmee hedendaagse games (akkoord trackmania is al enkele jaartjes oud) worden bedoeld. Daarbij zei ik ook nog "zeker op een os zoals windows 7", dus het os werd ook gespecifieerd. Dat het afhangt van de games en het os is nogal wiedes hé, om commander keen te spelen heb ik ook genoeg aan een 486 met dos.

Ik wou gewoon zeggen dat windows 7 standaard meer geheugen verbruikt dan windows xp. Als ge op dezelfde pc windows xp en windows 7 installeert en in beide os'en krek dezelfde programma's dan zal in windows 7 je geheugen voller zitten dan in windows xp. Als je dan nog eens trackmania opstart dan kan het goed zijn dat het geheugen onder windows 7 al tamelijk vol begint te raken terwijl er onder windows xp nog ruimte over zou zijn, zeker de dag vandaag wanneer programma's niet kijken op een megabyte geheugen meer of minder. Daardoor zou het geheugen een factor kunnen zijn die bijdraagt aan de lagere performance, als men zoals je reeds gezegd hebt wat dingen tweakt is het waarschijnlijk wel doenbaarder.

Xp is sowieso een lichter os dan zijn opvolgers, nogal logisch dat het dan meer performance uit dezelfde hardware kan puren. Natuurlijk zal naarmate de ondersteuning voor xp vermindert dit veel minder van tel zijn.

Ik vond het gewoon raar dat er wel een athlon x2 4800+ insteekt en een radeon hd4870, beiden onderdelen waar je de dag vandaag goed mee uit de voeten kunt om te gamen maar dat er dan slechts een karige 1GB geheugen in zit. Dat upgraden zal het werken op die pc sowieso aangenamer maken.

Nu, als de performance in windows 7 niet is wat je er van verlangt kun je xp terug zetten of wachten totdat nieuwere drivers de performance verbeteren.

Exit

Legacy Member
en wat is de reden van de reply dan (gericht op de TS) ....
thread waar 11dagen niet is gereageerd en dan ophalen met geen nuttige reply naar de TS toe ...

de performance ligt niet bij dat 1gigje ram hoor.

Teknoman

Legacy Member
Wel, ik dacht dat het wel daar aan kon liggen, daarom heb ik gereplied.

Ik had niet op de datum van de laatste post gelet, ik zag de thread op de eerste pagina staan en ging er van uit dat hij niet al te oud was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan