Archief - Log en en daarna onmiddellijk log off

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Hey,

dit probleem is gekend en er zijn oplossingen te vinden.

Probleem:

- Voor de oplossing moet je in de recovery mode gaan
- Voor recovery mode heb je een admin wachtwoord nodig
- Om admin paswoord te achterhalen moet je ingelogd zijn

Ik heb al geprobeerd om de pc:

- in veilige modus op te starten
- over het netwerk te benaderen.. (router geeft een IP-adres, maar via Win7 of WinVista geraak ik er niet op)

Iemand ideetjes? Misschien opstarten met een dos-ding waarmee ik in de bestandsstructuur kan om zo het admin paswoord te cracken en dan via recovery console het probleem oplossen?

Grtz,

Wout

edit: Ook juist geprobeerd om gewoon "Windows XP installeren" te kiezen in het bootmenu van de cd zodat hij daar een vorige installatie vindt en kan recoveren, maar hij toont die vorige versie niet.

Ik kan eventueel gewoon formatteren en een nieuwe windows installeren en dan met getdataback de data terughalen. Ik heb daar goede ervaringen mee, maar denken jullie dat ik daarmee 100% van de data kan terugkrijgen?

Exit

Legacy Member
xp heeft standaard geen admin pw.
via een bootcd kunt ge een 2de account aanmaken en daarme trachten in te loggen en dan de andere accounts trachten te herstellen

Wover

Legacy Member
Heb geboot met een password changer tool en zo het admin password gereset en ingesteld dat het paswoord gewijzigd moest worden bij logon. Zo heb ik dan het paswoord gewijzigd en kan ik in de recovery console.

Jammer genoeg werkte die oplossing niet. Een andere oplossing is om in het register een netwerkverbinding te maken met het register van de geïnfecteerde computer. Maar daar heb ik weer het probleem dat ik die computer niet kan benaderen van geen enkele computer (*) (time-out bij ping). Nochtans is dit het DHCP log in mijn router. En als mijn router een IP geeft, leert hij toch ook ineens de route naar die host..?

Sun, 23 May 2010 20:25:51 received DISCOVER from 00:0F:B0:74:24:8F
Sun, 23 May 2010 20:25:52 sending OFFER to 255.255.255.255 with 192.168.1.103
Sun, 23 May 2010 20:25:52 received REQUEST from 00:0F:B0:74:24:8F
Sun, 23 May 2010 20:25:52 sending ACK to 255.255.255.255
Sun, 23 May 2010 22:24:49 received REQUEST from 00:0F:B0:74:24:8F
Sun, 23 May 2010 22:24:49 sending ACK to 192.168.1.103

--> DHCP client list: fleur LAN 192.168.1.103 00:0F:B0:74:24:8F

(*) Van Windows Vista naar de XP-client
Van Windows 7 naar de XP-client
Van Windows XP Mode in Windows 7 naar de XP-client (met wijzigen werkgroep in Workgroup, MSHOME en werkgroep)

Wover

Legacy Member
Nope.

Probleem is opgelost ;). Geboot via BartPE en zo registerinstelling gewijzigd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan