Wover
Legacy Member
Hey,
dit probleem is gekend en er zijn oplossingen te vinden.
Probleem:
- Voor de oplossing moet je in de recovery mode gaan
- Voor recovery mode heb je een admin wachtwoord nodig
- Om admin paswoord te achterhalen moet je ingelogd zijn
Ik heb al geprobeerd om de pc:
- in veilige modus op te starten
- over het netwerk te benaderen.. (router geeft een IP-adres, maar via Win7 of WinVista geraak ik er niet op)
Iemand ideetjes? Misschien opstarten met een dos-ding waarmee ik in de bestandsstructuur kan om zo het admin paswoord te cracken en dan via recovery console het probleem oplossen?
Grtz,
Wout
edit: Ook juist geprobeerd om gewoon "Windows XP installeren" te kiezen in het bootmenu van de cd zodat hij daar een vorige installatie vindt en kan recoveren, maar hij toont die vorige versie niet.
Ik kan eventueel gewoon formatteren en een nieuwe windows installeren en dan met getdataback de data terughalen. Ik heb daar goede ervaringen mee, maar denken jullie dat ik daarmee 100% van de data kan terugkrijgen?
dit probleem is gekend en er zijn oplossingen te vinden.
Probleem:
- Voor de oplossing moet je in de recovery mode gaan
- Voor recovery mode heb je een admin wachtwoord nodig
- Om admin paswoord te achterhalen moet je ingelogd zijn
Ik heb al geprobeerd om de pc:
- in veilige modus op te starten
- over het netwerk te benaderen.. (router geeft een IP-adres, maar via Win7 of WinVista geraak ik er niet op)
Iemand ideetjes? Misschien opstarten met een dos-ding waarmee ik in de bestandsstructuur kan om zo het admin paswoord te cracken en dan via recovery console het probleem oplossen?
Grtz,
Wout
edit: Ook juist geprobeerd om gewoon "Windows XP installeren" te kiezen in het bootmenu van de cd zodat hij daar een vorige installatie vindt en kan recoveren, maar hij toont die vorige versie niet.
Ik kan eventueel gewoon formatteren en een nieuwe windows installeren en dan met getdataback de data terughalen. Ik heb daar goede ervaringen mee, maar denken jullie dat ik daarmee 100% van de data kan terugkrijgen?
. Geboot via BartPE en zo registerinstelling gewijzigd.