Archief - linuxbakmobo om zeep, tips vr nieuw mobo?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tw33tst3r

Legacy Member
mss hoort dit onder hardware mr aangezien het vr ne linuxbak is zet ik het hier

khad tot gisterenavond een ubuntu karmic install met mythbunty en anyremote werkende, heb dan per ongeluk een aardlek gekregen op mijn usb poort waardoor pc uitgevallen is, als ik em aanzet draaien koelers nog mr komt geen piep om aan te geven dat bios-boot gelukt is en beeld komt ook niet
maw mobo zo goed als zeker kapot
prob is dat het nog een p5p800 mobo is met agp en ddr400 sloten

iemand tips welk mobo zeker goed werkt onder linux? het zou minimum 3 pci-sloten moeten hebben en socket775
kheb al es nr hardware compatibility lijsten gekeken mr da zijn grotendeels oudere modellen dak terug vind

is een onboard grafische chip genoeg vr mythbuntu en dergelijke? ik veronderstel van wel mr kzou het graag zeker weten want dit was een pc samengesteld met oude hardware, maw kwil er niet teveel aan geven dus een graka uitsparen zou fijn zijn :)

(kga zeker zelf ook nog wat rondzoeken mr tips zijn altijd welkom)
alvast merci

grtz tweet

Tyfius

Legacy Member
Het kan misschien ook uw voeding zijn. Ik heb een tijd hetzelfde probleem gehad dat die precies niet wou doorbooten. Dat bleek mijn voeding te zijn die mijn nieuwe graka niet kon trekken. Dat kan je volgens mij ook al eens sneller testen door een voeding uit een andere pc te gebruiken dan een mobo te vervangen.

Tw33tst3r

Legacy Member
Tyfius zei:
Het kan misschien ook uw voeding zijn. Ik heb een tijd hetzelfde probleem gehad dat die precies niet wou doorbooten. Dat bleek mijn voeding te zijn die mijn nieuwe graka niet kon trekken. Dat kan je volgens mij ook al eens sneller testen door een voeding uit een andere pc te gebruiken dan een mobo te vervangen.

had ik ook al aan zitten denken mr prob is dak geen andere voeding mr heb, meestal ist jammer genoeg wel t mobo
ironische zaak eigenlijk, vorige week nog rap 3 500 GB hdds gaan halen omdat die wak had aant falen waren, krijg ik al mijn data nog gerecoverd kan ik er nu nie mr aan omda hele pc niks mr doet :)

straks es rondbellen of niemand nog een voeding heeft liggen

merci vr de reply :)

Exit

Legacy Member
kortsluiting/verlies op usb kan ook zijn dat mobo in veiligheid gaat
eens volledig zonder spanning zetten
(voedingstekker eruit en paar keer op startknop drukken)
steek dan kabel terug en test eens (eventueel cmos reset)

Tw33tst3r

Legacy Member
Exit zei:
kortsluiting/verlies op usb kan ook zijn dat mobo in veiligheid gaat
eens volledig zonder spanning zetten
(voedingstekker eruit en paar keer op startknop drukken)
steek dan kabel terug en test eens (eventueel cmos reset)

heeft jammer genoeg niet geholpen, heb nu dan mr de pijnlijke beslissing genomen om nieuw mobo, graka, cpu en ram te kopen

cpu was mss nie nodig mr khad zoiets van: als ik dan toch geld moet uitgeven dan maak ik er terug een gamepc/linuxbak van

merci vr de hulp hier :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan