Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
traffixxx zei:minimaal heb je 3 gig space nodig mor 3 gig is echt veel te weinig als ge met linux wilt beginnen dus als ge 40 gig gebruiken gebruik die dan


Niet als je een stage3 + GRP (binary) install doet, dan ben je op 1 uur (of minder) up & running, tot je de eerste emerge sync doet natuurlijk, en blijkt dat je PC een halve dag nodig heeft om alle geïnstalleerde packages te updaten (zoals reeds eerder aangehaald)traffixxx zei:idd mor hoe lang duurt zo'n install ?? bij mij is het zo'n 5 a 6 uur en dan nog zonder X
. dJeez zei:Niet als je een stage3 + GRP (binary) install doet, dan ben je op 1 uur (of minder) up & running, tot je de eerste emerge sync doet natuurlijk, en blijkt dat je PC een halve dag nodig heeft om alle geïnstalleerde packages te updaten (zoals reeds eerder aangehaald).
Da's imho momenteel eigenlijk de enige tekortkoming aan Gentoo, dat er geen up-to-date binary packages zijn voor mensen met weinig tijd... Dat is een aspect dat ze nog van Debian zouden mogen overnemen (daarom niet noodzakelijk met stable/testing).
ik zou voor mandrake gaanBurnout zei:Aaaaaaaaaaaaaaaaah, da zijn fouten hé, suse of mandrake....... wat een vraag????
Geen 1 van de 2 maar fedora of ubuntu!!! (of gentoo als ge er al iets van kent)
Maar als ge echt wilt kiezen tussen die 2 ==> suse
maar dat is geen probleem met wij gebruikte pakketten, ik verwacht nl niet dat je extreme dingen gaat doen)Mijn vraag aan de topicstarter: wat is uw bedoeling met Linux: wilde er VEEEL (en echt veel) tijd insteken en vooral veel lezen, dan zou ik voor Slackware gaan.
Wim je gewoon een ruimdenkend, open alternatief voor Windows, dan zijn zowel Mandrake als SuSE perfecte keuzes. Ik heb zeven maand met SuSE 9.1 gewerkt en sinds vorige week staat de 10.1 van Mandrake erop, en sinds 9.0 is Mandrake er toch echt serieus op vooruitgegaan

Ik denk dat het onderhouden van een Gentoo-systeem evenveel tijd kost als met die distri. Met een paar commando's is het systeem in prinvipe uptodate.G|N| zei:en heeft er al iemand ervaring met vidalinux?
dit is gentoo met een anaconda installer en natuurlijk emerge![]()
versie 1.1 ziet er vrij goed uit volgens mij: kde, reiser4,kernel 2.6.9,...
misschien is dit wel iets voor gentoo mensen met weinig tijd
tergemble zei:awel da komt toch op hetzelfde neer :
ik wil nie de hele kernel van buiten kennen
ik wil linux niet helemaal van buiten kennen
...![]()

traffixxx zei:gini
vidalinux installeren , bootstrap, emerge -e system (met sync) = gentoo stage 1
traffixxx zei:toch zou je da moeten updaten![]()
)G|N| zei:en heeft er al iemand ervaring met vidalinux?
dit is gentoo met een anaconda installer en natuurlijk emerge![]()
versie 1.1 ziet er vrij goed uit volgens mij: kde, reiser4,kernel 2.6.9,...
misschien is dit wel iets voor gentoo mensen met weinig tijd