Archief - Limited account

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DyNaRaX

Legacy Member
Ik moet een pc klaarmaken met 1 lokaal account waarop er dan via remote op geconnecteerd gaat worden.

Het speciale is dat die account enkel Excel mag gebruiken om 1 file te consulteren, voor de rest mag dat account niets kunnen, vb geen browser of dergelijke om te voorkomen dat die ene excel file gecopieerd kan worden.

Hoe pak ik dit het beste aan?

ShPonGle

Legacy Member
Als er remote op geconnecteerd wordt, zal men meestal nog via clipboard de content kunnen kopiëren naar het lokale station vanaf waar men connecteert. Dus eigenlijk zou de vraag beter zijn: hoe vermijd ik het kopiëren van (excel)files én van cellen in Excel naar het clipboard?

persoonlijk denk ik maar aan 1 ding: publish enkel deze excelfile via een citrixserver, en op deze server moet je dan nog de "local drivemapping" én de "clipboardmapping" disablen op RDP en ICA protocolniveau.

DyNaRaX

Legacy Member
ff een citrix server opzetten zie ik niet zitten.

Heb het ondertussen opgelost via policies, gebruiker krijgt enkel de xls op zijn desktop en al de rest is disabled. Er is enkel nog een log off button in het startmenu :D

Screenshot of copy van de data is geen ramp, het vooral om al de berekeningen en macro's die erachter zitten. En voorkomen dat ze de file ergens bij hun opslagen.

8bitmonkey

Legacy Member
gpedit.msc en dichtsnoeren maar .. nadeel is dan wel dat die ook gelden voor uw lokale users. But it might be an idea ..

edit : had laatste post nog niet gelezen, blijkbaar heb je het zo ook gedaan :)

DaF

Legacy Member
@8bitmonkey: zou je aub kunnen reageren om mijn pm's?

Mijn excuses voor het verstoren van deze thread, maar ik ben al enkele dagen aan het wachten op een reactie van 8bitmonkey op een pm van mij.

DyNaRaX

Legacy Member
ok net nog een lek ontdekt in de beveiliging en dat moet dus asap opgelost worden.

Als je met RDC connecteerd heb je de optie om je lokale drives te mappen en dan kan je de file gewoon lokaal opslaan wat natuurlijk niet de bedoeling is. Dit moet er dus van tussen gehaald worden.

Via de policies kan je wel Do not allow drive redirection toepassen maar die policiy moet je op de client toepassen en daar heb ik geen toegang toe. Ik zou dus iets gelijkaardig moeten vinden op de terminal server.

ShPonGle

Legacy Member
hebt toch gezegd, citrix rules :p

neen, disable gewoon in je Terminal Service Configuration manager voor het RDP-protocol deze drive mapping.

DyNaRaX

Legacy Member
waar vind ik die optie ergens? Heb de indruk dat die optie enkel beschikbaar is op een server en niet op een standaard xp pro

ShPonGle

Legacy Member
tja XP...die heeft dat natuurlijk niet, terminal services...

DyNaRaX

Legacy Member
heb het omzeilt, gewoon de save optie van excel onbruikbaar gemaakt :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan