Archief - lijstje; must have progs!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylph*

Legacy Member
ik heb mij ne nieuwe laptop besteld en deze wil ik van in het begin toch goed van de nodige software voorzien!

welke software is volgens jou onmisbaar?

protnie

Legacy Member
Voor mij:

- Winamp
- BitTorrent
- Windows Live Messenger
- Xfire

nigel555

Legacy Member
Voor mij:

- Winamp
- BitTorrent
- Windows Live Messenger
- firefox
- office
- atf -cleaner
- cc-cleaner ^^

maxdevis

Legacy Member
firefox met de nodige addons (addblock, custumize google, ...)
openoffice
utorrent
vlc-player
skype
ccleaner
en als kers op de taart
launchy!!!!

Sylph*

Legacy Member
mss een zinnetje uitleg achter elk prog ? :)


welke versie van winamp gebruiken jullie ? kheb nog een oudeere versie

darkarchangel

Legacy Member
voor mij:

ccleaner , zowel bij xp als vista vind ik dit het beste cleanprogramke
verder bij xp dan
nero , powerdvd ik heb ze legaal en vind deze handige programmas
smartftp als je afentoe iets upload
adobe reader
telemeter :)
winrar
bittornado
divx en xvid

Sylph*

Legacy Member
zie nergens progs voor anti-virus spy ware en weet ik veel welke nog andere gevaren :confused:

darkarchangel

Legacy Member
ik gebruik al jaren geen antivirus, als je oplet wat je doet heb je dat niet nodig.

nTFs

Legacy Member
winrar
winamp 2.80
divx/xvid/ac3
office 2003
newsbin pro/ftd
filezilla
popup ad filter
nero
alcohol 120%

DogFacedGod

Legacy Member
Winrar
Winamp
Openoffice (microsoft office alternatief)
Rainlendar (desktop agenda)
AVG Anti Virus
Zonealarm (firewall)
Firefox
VLC Player
µtorrent
Lavasoft Ad-Aware
Foxit Reader (PDF lezer, start veel rapper op dan adobe)

Jeroen_HD

Legacy Member
darkarchangel zei:
ik gebruik al jaren geen antivirus, als je oplet wat je doet heb je dat niet nodig.

Ben daar maar niet zo zeker van; keyloggers, van die backdoor trojans,;...

WillemVM

Legacy Member
Sylph* zei:
kunde daar subtitles in afspelen

Ja,doe ook zelf is wat zoekwerk

Goeie scanners:
Avivra en AVG

Wel een handig topic om hebbedingetjes(handige programmatjes dus) in te posten

darkarchangel

Legacy Member
ich15 zei:
Ben daar maar niet zo zeker van; keyloggers, van die backdoor trojans,;...

als je weg blijft van sites die niet te vertrouwen zijn , mails niet opent en van allerlei brolprogrammas blijft . dan lukt dat best .

Zelete

Legacy Member
Adaware
Avast
CoreTemp
CloneCD
Crap Cleaner
Daemon Tools
EditPlus
Firefox
Foxit Reader
Hamachi
IrfanView
Mirc
Nero
NHancer
NLite
PhotoImpact
SmartFTP
SpeedFan
Startup Control Panel
Teamspeak
VLC
VoipBuster
Winamp
WinAVI
WinRAR
Xfire
Virtual PC

Dit zijn de favorieten alleen maar... :)

EDIT:

ATITool
BS Player
Driver Sweeper
DScaler
DVD Shrink
EasyBCD
Fraps
GoldWave
ISP Monitor
MoveOnBoot
QuickTime Alternative
RealVNC
RegistryFix
Revelation
Sandboxie
Serv-U
TweakUI

Firestyler

Legacy Member
Firefox
Windows Live messenger
Winamp 5.5 (enorm handig samen met mn afstandsbediening en G15!)
Symantec Corporated
Daemon Tools (Drive emulator voor ISO files)
Nero 8.1

PGP (encryptie gemakkelijk in mn geval!)

SMa

Legacy Member
Sylph* zei:
zie nergens progs voor anti-virus spy ware en weet ik veel welke nog andere gevaren :confused:
Ik gebruik een virtuele machine met een NOD32-virusscanner om naar (voor mij) onbekende sites te surfen en "riskante" bestanden binnen te trekken.
Op de host draait niets van antivirus of anti-spyware, en ik heb nog nergens last mee gehad.

Microsoft Virtual PC 2007 is een aanrader om een virtuele windows te draaien, het werkt imo sneller dan die logge vmware.


Ik zie hier veel Firefox staan, maar probeer zeker Opera 9.50b eens. Ikzelf wil al niet meer terug naar firefox ;) (behalve dan als ik add-ons nodig heb voor web-development)
Het laden van sites gebeurt net iets trager, maar het surfen is wel veel aangenamer aangezien de gui stukken beter in elkaar zit.

Zelete

Legacy Member
Bij mij was het net omgekeerd :p

Lang Opera gebruikt en geswitcht naar Firefox, en wil niet meer terug :p

sarnath

Legacy Member
Ubuntu 8.04 :niceone:

SMa zei:
Microsoft Virtual PC 2007 is een aanrader om een virtuele windows te draaien, het werkt imo sneller dan die logge vmware.
Vmware is echt wel veel beter, zeer snel en stabiel.
Met virtual pc kreeg ik nog niet eens ubuntu correct aan de praat, das enkel gemaakt voor andere windows besturingen optimaal te draaien, voor de rest is da echt nie goe, en veel trager ook nog.

ps, k zie dat er hier velen vlc aanraden, k vind dat ook wel een goed prog, maar in mac heb ik der toch wel probs mee, daar wil em geen ondertitels weergeven, in vista dan weer wel.
In zowel vista, ubuntu als mac osx werkt de pauzeknop echter niet, wat ik echt heel irritant vind.
In ubuntu gebruik ik Mplayer, voor windows is bsplayer mijn persoonlijke voorkeur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan