Archief - Laptop licentie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ramones73

Legacy Member
Bij een laptop hangt er (meestal) een sticker aan de onderzijde met de licentie van het Windows OS wat erop staat (XP - Vista - W7).

Kan en/of mag je dit OS op een andere laptop gebruiken als je de originele niet meer gebruikt ? (bijv laptop stuk ofzo)

(vrij voor de hand liggend dat je het niet mag gebruiken op een 2de laptop als de originele nog werkt/in gebruik is)

Exit

Legacy Member
zolang ge een serial op slechts 1 pc tegelijk gebruikt is er geen probleem

Lord Kveldulv

Legacy Member
Answer: NO

9. Can I transfer my operating system license from an old PC to a new one?
ANSWER. Not unless it was purchased as a Full-Packaged Product from a retail store (i.e., Windows in a box). Current OEM licenses for all Microsoft operating system products are not transferable from one machine to another. The End User License Agreement (EULA) governs the terms for transfer of licenses. Some EULAs for copies of certain older OEM operating system products (i.e., MS-DOS®, Windows® 3.1, and Windows for Workgroups 3.1) distributed in 1995 or earlier may permit transfer of the OEM operating system software license under limited circumstances. (See Software Product Transfer section of your End User License Agreement.)

10. If I “retire” a PC with an OEM license on it, can I use that software on a new PC?
ANSWER. No. To put it simply, OEM product is “married” to the original PC on which it was installed. Current OEM licenses are not transferable from one machine to another. The software cannot be moved from PC to PC, even if the original PC it was installed on is no longer in use. This is true for all OEM software – operating systems and applications.

http://download.microsoft.com/download/4/e/3/4e3eace0-4c6d-4123-9d0c-c80436181742/OSLicQA.doc

Bij de meeste merkpc's ga je die key niet eens kunnen activeren op een ander merk. Als je een 'cleane' OEM op de kop hebt kunnen tikken zal het nog wel lukken. Maar manufacturers gebruiken OPK, hence restore cds, en ze kunnen de install linken aan het mobo (of het merk van het mobo). Maar zelfs al slaag je er in, het blijft illegaal.

Exit

Legacy Member
bij bepaalde fabrikanten is het zo ff geweest dat ge die niet eens kon gebruiken bij ingeven van windows als serial maar dat is al tijdje achterwege gelaten.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Bij Dell is het nog altijd zo.
XP's that is. Vista en 7 hebben wij nooit geleverd aan klanten.

Ramones73

Legacy Member
Dus het mag in feite niet maar er wordt niet veel van gezegd ?

Want in feite gebruik je de licentie toch maar op 1 computer.
Komt er dus op neer dat als je een systeem koopt samen met een OS en je systeem geeft de geest , dat je het OS moet weggooien ? (ook BS als je het mij vraagt)

Exit

Legacy Member
theorie wel ja
sommige serials kunt ge niet gebruiken op een 'niet' merkx mobo

dus bvb
Dell serial checked of het mobo een dell id heeft, zoniet = setup gaat niet verder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan