Archief - laptop format

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mud

Legacy Member
Goeiendag allemaal,

Ik heb een vraag i.v.m. het formatten van m'n laptop.
Ik zou graag mijn een format doen op m'n laptop. Maar ik heb hier bij geen Windows CD gekregen. (Ik ben alleen vertrouwd met het formatten met een windows CD). Maar ik kan wel als hij opstart langs m'n laptop hem trg restoren naar fabrieksinstellingen (fzo iets) d.m.v. op F8 te duwen als hij opstart.

Nu is mijn vraag: als ik het "formatten" langs m'n laptop doe "terug naar frabieksinstellingen" of dit dan het zelfde is als formatten met een windows CD? Want als ik het zo doe. Dan staat er altijd crap op van Toshiba zelf wat ik eig niet nodig heb of nooit gebruik.

Wat kan ik hier aandoen?
(Srry als dit een echt noobie vraag is, maar krijg geen duidelijk antwoord als ik google)

Mvg mud

Implar

Legacy Member
Wat ik gedaan heb met mijn Sony laptop:
- Terug naar fabrieksinstellingen (formateren EN die prog's erop)
- Programma's verwijderen
- Image maken

En dan in het vervolg die image terugzetten als je wil formateren :)

mud

Legacy Member
Dus zo terug naar fabrieksinstellingen gaan is eig het zelfde als formateren? Alleen dat die nest dan voor u all u drivers ook in eene keer instaleerd & een hele hoop zeik programma's die men niet nodig heeft.

Exit

Legacy Member
die fabrieksinstellingen => zoals dat ge die hebt gekocht
er wordt een image terug gezet van windows met alle drivers en software voor geistalleerd.

MOVED
(er is een windows sectie)

mud

Legacy Member
Ja, ok dat snap ik. (Ofwel just nie :D) Ma is dat het zelfde als een format uit voeren? M.a.w. is het even efficiënt als een format en even goed?

Mvg mud

Exit

Legacy Member
een image terug zetten overschrijft de volledige partitie (of hdd) en is dus vergelijkbaar met een format doen ja.

image is als een zip file, de hdd wordt leeg gemaakt (snel format) en de zip (image) uitgepakt naar de hdd

mud

Legacy Member
Aaaah ok, thx m8. En al die prul die er van Toshiba dan zelf opstaat, kan ik die er allemaal afsmijten zonder iets verkeerd te doen? Toshiba prul

Mvg mud

Exit

Legacy Member
bepaalde zaken van die toshiba zaken is om een cd te branden van windows en/of recovery (voor als de hdd defect gaat en ge een andere hdd moet steken na de garantie periode bvb)

maar verder kunt ge het er afgooien ja
of ge schakelt ze uit (dat ze niet opstarten) en laat ze op de pc staan als ze niet veel ruimte innemen bvb

mud

Legacy Member
Cva, fel bedankt voor de snelle hulp. You are the top Exit ;)

Mvg mud
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan