azkme
Legacy Member
Hey,
even de setup schetsen voor ik begin:
PC (Windows 7)
| (kabel)
Router
* (draadloos)
Laptop (XP)
Als ik nu files wil kopïeren van de PC naar de laptop, valt de netwerkverbinding na een tijdje weg op de PC met Windows 7. De verbinding met de gateway op de PC is foetsie en ik kan niet meer op het internet (dus de filetransfer naar de laptop w ook afgebroken).
Na het runnen van "probleem oplossen" of het uitzetten en weer aanzetten van de netwerkkaart is het probleem opgelost.
ELKE keer als ik een filetransfer wil opstarten krijg ik te maken met dit probleem. De verbinding op de PC met Windows 7 valt gewoon weg. En dan moet ik elke keer weer naar de PC gaan om alles te resetten.
Toen ik Vista had, had ik hier geen problemen mee. De verbinding viel wel eens weg (of haperde eens), maar het was nooit zo dat de connectie van de PC volledig wegviel en het probleem zich manueel moest laten oplossen.
Iemand een idee hoe en waarom?
even de setup schetsen voor ik begin:
PC (Windows 7)
| (kabel)
Router
* (draadloos)
Laptop (XP)
Als ik nu files wil kopïeren van de PC naar de laptop, valt de netwerkverbinding na een tijdje weg op de PC met Windows 7. De verbinding met de gateway op de PC is foetsie en ik kan niet meer op het internet (dus de filetransfer naar de laptop w ook afgebroken).
Na het runnen van "probleem oplossen" of het uitzetten en weer aanzetten van de netwerkkaart is het probleem opgelost.
ELKE keer als ik een filetransfer wil opstarten krijg ik te maken met dit probleem. De verbinding op de PC met Windows 7 valt gewoon weg. En dan moet ik elke keer weer naar de PC gaan om alles te resetten.
Toen ik Vista had, had ik hier geen problemen mee. De verbinding viel wel eens weg (of haperde eens), maar het was nooit zo dat de connectie van de PC volledig wegviel en het probleem zich manueel moest laten oplossen.
Iemand een idee hoe en waarom?

