Archief - kopen of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moonbaby

Legacy Member
ik heb ergens geleze dat de games die nu gaan uitkomen windows XP niet meer zullen supporten.
maar is het de moeite om windows 7 (64bit) aan te schaffen of niet?

jullie mening aub :D

specs: klik op gaming rig

sneax

Legacy Member
ik denk dat de meeste games op xp perfect zullen blijven werken maar

windows 7 kopen? JA!

Moonbaby

Legacy Member
sneax zei:
ik denk dat de meeste games op xp perfect zullen blijven werken maar

windows 7 kopen? JA!

en waarom is 7 beter dan XP? :D
dat is eigelijk mijn vraag :D

Aggr0

Legacy Member
1. Het is nieuwer
2. Met de 64bit versie heb je tenminste iets aan je 4 gig ram.
3. Het is een heel goed os, en heel stabiel.
4. Is gewoon nog zinloos om bij XP te blijven want 7 is zeker zo goed, zo niet beter.

Fraggie

Legacy Member
Trouwens, indien je Win7 Professional/Ultimate koopt heb je recht op een gratis XP Mode. Je kan dus binnen Win7 transparant programma's draaien die enkel op XP kunnen draaien.

Bijgevolg, koop je Win7 Pro/Ult, dan kan je zowel oude als nieuwe programma's draaien. Je moet echter wel rekening houden dat steen oude applicaties die op 16bit werken, niet op 64bit werken. Ik ben ook niet zeker of je een 32bit XP op een 64bit machine mag draaien.

Waarom Win7 nog beter is dan XP? Met Win7 heb je direct wat je met XP na 3 services packs en pakken updates hebt. Kwestie van met een mooi register/hdd te beginnen zeker? ;-)

Moonbaby

Legacy Member
ok ik denk dat ik wel weet wat te doen nu :D
bedankt allemaal!

jokke0066

Legacy Member
ik heb nog een vraagje. ik ben ook van plan een win7 64-bit te kopen MAAR hoeveel ram steek ik dan het best (ik heb nu 4GB) en de bedoeling is om toch wel vrij zware games te spelen. Dus wat is het beste? (kan uitbreiden tot 16GB)

Fraggie

Legacy Member
jokke0066 zei:
ik heb nog een vraagje. ik ben ook van plan een win7 64-bit te kopen MAAR hoeveel ram steek ik dan het best (ik heb nu 4GB) en de bedoeling is om toch wel vrij zware games te spelen. Dus wat is het beste? (kan uitbreiden tot 16GB)
Hoeveel van die games zijn 64bit? Als je nu 4GB zitten hebt, en er is ruwweg 2GB ingebruik zonder een game te starten, dan heb je voldoende, imo.

Vergeet niet dat RAM alleen nodig is om laad tijden te verkorten. En een texture op 1024*768, is in wezen even groot als op 1600*1200. Video RAM is in dat opzicht veel belangerijker.

jokke0066

Legacy Member
dan zal ik mss maar uitbreiden naar 6GB tegen crashes f zo.
ik heb zo net getest hoeveel ram ik nodig heb voor een game en ik geraakte maar amper op 3GB als ik 3 games te gelijkertijd draaide en nog ander sh*t.
mvg helze
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan