Archief - ISO burnen op DVD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapaya

Legacy Member
Hey, ik wil Yellow Dog Linux op een dvd burnen.

Ik heb de iso gedownload via: http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/yellowdog/iso/yellowdog-6.0-DVD_20080207.iso

en daarna iso recorder gedownload, daarna heb ik de iso geburned met dat programma. Maar als ik hem in mijn pc steek en reboot, start het Windows zoals gewoonlijk weer op. Mijn boot sequentie in bios staat nogthans juist. Heb dit extra getest met mijn windows cd en hier gaat hij perfect naar de instalatie.

Bijkomende vraag, als ik het iso bestand op met iso recorder op dvd burn, hoe zou het op die dvd eruit moeten zijn als ik het open? 1 iso bestand of meerdere mappen en bestanden (laatste is mijn geval)?

Help please ! :D

Destiser

Legacy Member
als je een iso brandt dan moet de dvd verschijdene bestanden en mappen bevatten na het branden, indien het 1 iso bestand bevat dan heb je verkeerd gebrand.

waarom de dvd niet opstart is mij niet echt duidelijk. Het kan zijn dat de dvd niet-bootable is (wat wel echt een heel stomme fout zou zijn van die gele hondjes) ofwel is er een schrijffout gebeurd, probeer de dvd eens te branden op de allerlaagste snelheid.

PS: je hebt toch de juiste dvd gedownload hé?

Sapaya

Legacy Member
Bedankt voor de reply, het zijn idd dus allemaal bestanden en niet 1 iso.
Heb het al eens op lagere snelheid doen branden en normaal zou het de juiste download moeten zijn, het is een guide om games te streamen via mijn ps3 (steammygame genaamd)
Heb op dat forum ook een post gemaakt maar nog geen reply xD

Sapaya

Legacy Member
Btw ik schrijf dit weg op een DVD RW dus als het niet lukt formateer ik dit, ik krijg wel de keuze tussen: Life-File-System of gemasterd. Maakt het veel uit hoe ik dit doe?

bugoff

Legacy Member
Hmmm, op welke pc probeer je dat te installeren?

Ik zie dat het enkel op powerpc / ps3 / .. werkt en precies niet op de gewone?

Sapaya

Legacy Member
ahzo, zou het eens op ps3 moeten testen om te zien of dit gaat, want als dat het probleem is, dan WTF xD maar ik heb een HP Compaq 8510p laptop en ook op mijn desktop geprobeerd, gewoon een AMD, zal dit vanavond als ik thuis ben eens testen, thanks.

Sapaya

Legacy Member
Ziet ernaar uit dat het enkel voor ps3 is xD meh!! ben toch blij dat ik eruit ben xD
Thanks voor reply
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan