Archief - internet (spyware?) prob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha Soul

Legacy Member
mijn buurjonge heeft dus probs met zijn PC gehad een week of 2 geleden. Zijn internet werkte niemeer, tis te zegge, als hem internet opende, kwam er zo een site van search en dieje nest.startpagina verandert enzo ma die veranderde altijd trug naar die search website. andere websites kon hem ook nemeer op,ofwel gaf hem nix ofwel kwam hem weer op die search site uit. in pc winkel hadde ze gezegd: formattere! ma omda hem daar veel heeft opstaan heeft hem gevraagd of ik daar iets aan kon doen. ik met vanalles progs gescand en nix hielp. toen heb ik systeemherstel gedaan en een week truggegaan. nu is zijn homepage nog altijd die search site,ma hij kan op andere sites als hem het adres bovenaan intikt dus het is goed voor hem.
het voorbije weekend ben ik daar geweest en toen kon hem nemeer inlogge op hotmail. via outlook gaat het,ma hotmail zelf nie. hotmail.com opent,hij geeft gebruikersnaam en paswoord in en hij krijgt dit

ik trug gescand met alle spyware progs ma nix hielp. Ondertusse blijkt dus da hem da met meerdere sites heeft. als ik bij hem wil inlogge op mijn telenet account,dan geeft hem hetzelfde venster eens da ik mijne gebruikersnaam en paswoord heb ingegeve.
nu is mijn vraag (eindelijk komt die :p ):
weet er iemand hoe da komt of wa ge daaraan kunt doen?
hij heeft nog veel spyware op zijne pc staan,ma zo van die dinge waar ge toolkes voor moet downloade enzo dus daar heb ik mij nie mee bezig gehoude. alles werkt behalve inlogge op sommige sites. hier kan ik bv wel inlogge en op zijn ftp kan hem ook op.

k heb ook zijn hijack-this log


hopelijk kan iemand helpe! en alvast bedankt!! :niceone:


greetz Tha Soul

spetznas

Legacy Member
Probeer the hitman(http://www.freedownloads.nl/hitman_pro.htm) eens te downloaden is een volledig antispyware pakket met tooltjes die al veel verwijderen. Staat ook een progje op dat spyware al zal tegenhouden voor het zich nestelt. De download bevind zich net boven de reacties op de pagina

j .

Legacy Member
Zit een vaak voorkomende besmetting met spyware/adware in, alleen is het hijackthis-log in een wat vreemde vorm: het zou dus kunnen dat ik iets mis.

Start in veilige modus.
Hernoem C:\WINDOWS\javalm32.exe naar b.v. C:\WINDOWS\javalm32.test (is normaal spyware, als het geen problemen geeft, mag het later helemaal gewist worden).

Vink aan:
addft32.exe = C:\WINDOWS\system32\addft32.exe (normaal in O4)
sysap.exe = C:\WINDOWS\system32\sysap.exe(normaal in O4)
(no name) - C:\WINDOWS\system32\msae32.dll - {D0369D6C-3958-4CAD-4A2F-3BD8395C5178} (normaal in O2 of O3)
[{5A4CFFD3-131C-4300-6672-2A7E5D338BF7}]
CODEBASE = http://213.159.117.150/1/rdgBE187.exe (normaal O16)

Heb je dat log gewoon als notepad text opgeslagen? Probeer een volgende keer het log vanop zijn computer gewoon naar hier te plakken, dat leest veel beter ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan