Archief - installatie-dvd = recovery dvd ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cooLopke

Legacy Member
Beste

Ik heb een vraagje. Mijn zus heeft op haar laptop Windows Vista Home premium 32-bit staan. Bij deze laptop zaten 1 dvd en 1 cd. Een recovery dvd waar Windows Vista home premium op staat en een cd waar op staat drivers & utilities.

Mijn vraag is nu als volgt: deze recovery dvd is dat dan een gewone windows vista home premium dvd of installeert deze recovery dvd toch nog extra dingen die een gewone windows vista home premium dvd niet zou installeren?

Van een ander ding ben ik dan ook nog niet zeker, maar ik denk dat het niet kan, maar ik ga het dan maar vragen voor de zekerheid. Kan een gewone Windows vista ultimate dvd gebruikt worden met een home premium key?

Zo, hopelijk hebben jullie de antwoorden op mijn vragen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

cooLopke

lorenzo

Legacy Member
key zal niet gaan op een ultimate versie.

en er zal heel wss inderdaad een hele boel crap bij geïnstalleerd worden.

cooLopke

Legacy Member
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik de gewone vista home premium installatie-cd heb ipv die recovery rommel dvd's? Ik heb gelezen dat er soms een verborgen partitie is op vista waar de image van de dvd op staat. Hoe kan ik deze vinden?

Grtz

Exit

Legacy Member
als het een recovery is dan zal die een image op de hdd zetten, niet de installatie.
boot de cd eens
als die een windows setup laadscherm geeft waarin ge alle settings zelf maakt => installatie cd
als die een menu geeft om een image/recovery te doen zonder zelf settings te moeten ingeven => recovery cd

recovery cd zal ook geen key vragen tijdens installen/kopieren maar pas in windows.

een installatie cd zal de key voor andere pc wel aannemen normaal gezien.

die verborgen partitie als die er is ziet ge gewoon in schijfbeheer van windows, of via windows setup.

cooLopke

Legacy Member
Beste

Als ik de cd boot krijg ik een windows setup laadscherm en moet ik de taal kiezen, enz. dus is dit dan een installatie cd en installeert dit niet extra rommel? Ik heb ook de verborgen partitie gevonden in schijfbeheer (EISA-configuratie). Hoe kan ik deze aanspreken en wat zit hier eigenlijk in (11,2 GB groot).

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groeten

cooLopke

Exit

Legacy Member
aanspreken van partitie => enkel via een OS of extra software die die formatatie herkend.

die taal selecteren duid eerder op recovery dan installatie cd/dvd.

cooLopke

Legacy Member
Yep, dat heb ik blijkbaar ook gemerkt, toen ik perongeluk een home key had ingevuld ipv de ultimate key bij het formateren van mijn laptop. De reden waarom dat bij een vista ultimate dvd lukt (denk ik) is omdat de ultimate dvd zowiezo alles bevat en de duurste versie is om te kopen.

Er mag een slotje op.

Bedankt Exit.

Met vriendelijke groeten

cooLopke

Exit

Legacy Member
in princiepe is elke windows cd/dvd ook elke versie (afhankelijk van de key)
enkel oem versies kan het al beperkt zijn tot de versie die bij de key hoort.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan