Archief - Inaccesible_boot_device

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m@@rt3n

Legacy Member
hoi iedereen

Ik zit met een irritant probleem. Ik heb windows 2000 en had juist service pak 4 geinstalleerd en daarna moest restarte en krijg ik een blue screen met volgende error:

INACCESIBLE_BOOT_DEVICE
if this is the first time youve seen this stop screen error restart if it continues check for viruses on drive remove any new or newly installed hard drives or hard drive controlers check to make sure hardrive was properly configured and terminated.run chkdsk f/ for hardrive corruption.then restart.

-op virussen scannen kan ik niet want ik na die blue screen doet mijnpc niks meer.
-Ik heb geen hard drives of hard drive controlers geinstalleerd
- chkdsk f/ <= weet ik niet hoe ik dat moet doen.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

maarten

PussyDuster

Legacy Member
Booten met win2000 cd dan kiezen voor herstellen en dan kan je op moment dat je op de command lijn zit, CHKDSK /F (of is her R) typen.

m@@rt3n

Legacy Member
booten met windows2000 cd is wel een probleem voor mij. ik heb die niet.
Ik zou daarnormaal wel moetten aangeraken maar dat zal wel een tijdje kunnen duren.

maarten

st3ph3n

Legacy Member
Geraak je in Veilige Modus ? (F8 drukken bij het opstarten van Windows en 'Safe Mode' kiezen)

Zoja: Open een Command Prompt en voer CHKDSK /R uit. Bij de volgende boot wordt de schijf gecontroleerd.

Als dit niet werkt zal je voor verdere stappen toch de Windows-cd nodig hebben. Het is trouwens vreemd dat je die cd niet hebt, maar er zijn wel enkele (legale) situaties waarin dat kan voorvallen, dus voorlopig heb je het voordeel van de twijfel.

Steven

m@@rt3n

Legacy Member
In veilige modus geraak ik niet. De cd zelf heb ik niet. Bij aankoop van mijn pc wou ik ook windows bestellen maar mijn kameraad die hem ging ineensteken zei dat dat niet nodig was.

Maarten

st3ph3n

Legacy Member
Je kan datzelfde commando ook uitvoeren vanuit de Recovery Console. Daarvoor heb je de CD nodig, maar ik dacht - ben niet 100% zeker - dat je met een Win2K-bootdisk ook in die Console raakte.

Steven

PS: Je moet ook niet echt een CD hebben, zolang je maar een legale Product Key hebt.

m@@rt3n

Legacy Member
Ik heb mijn c schijf geformatteert en ben nu windows2000 opnieuw aant het installeren want chkdsk /r bracht niets op. toch allemaal bedankt voor de hulp.

Maarten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan