Archief - ICS probleem -WIN XP -Modem: ADSL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Slinck

Legacy Member
Goed,
here we go.

Heb 2 pc's staan hier, geen hub, 2 netwerkkaarten in Systeem 1 (met internet connection -ADSL hier in Brazilië) en andere computer met 1 netwerkkaart.
Nu,
heb printer en file-sharing al kunnen gebruiken, maar Internet Connection Sharing lukt maar niet!

Overzichtje:

Bij Systeem 1, bij network connections heb ik ongeveer hetvolgende:
*Bij "DIAL-UP": Velox connection (Brazil); connected op Realtek ...
*Bij "LAN or HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection; connected and shared op Realtek ...
-->Local Area Connection 3; connected op Intel Pro (Onboard LAN).... (hiermee is Systeem 2 aangesloten)
Enkel bij Local Area Connection 3 heb ik een static IP ingevuld.

Bij Systeem 2, bij network connections:
*Bij "INTERNET GATEWAY": Local Area Connection on Systeem 1(=pcnaam :p) - Enabled
*Bij LAN OR HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection 2: Enabled op Marvel Yukon Gigabit...(Onboard LAN)
Bij deze Local Area Connection heb ik static ip ingevuld (dezelfde als bij Systeem1, except het laatste cijfertje: x+1) EN heb als Default gateway, de ip van Systeem 1 (Local Area Connection 3; dus van de netwerkkaart die aangesloten is met Systeem 2).

Printers, files, drives ... ALLES kan ik sharen tussen de twee computers.
Internet helaas niet.
Beide pc's draaien op XP.

Wie kan mij helpen?
Thanks a million

Roeispaan

Legacy Member
Als je internet wilt delen, raad ik je aan een router te kopen.
Dan heb je ineens ook een firewall en kun je meer dan 2 computers aansluiten op 1 verbinding.

Slinck

Legacy Member
Het probleem dat ik heb, is volgens mij, simpel op te lossen zonder HUB of zonder router, maar helaas weet ik de oplossing niet.
Ik weet dat het allemaal vrij simpel gaat met een HUB of router, maar zit voorlopig vastgeketend aan mijn pc hier omwille van het werk, dus kan het huis niet uit.
Any idea is welcome!
GreetZ

Exit

Legacy Member
bij de eigenschappen van de verbinding die naar internet gaat kiest ge internet delen.
die andere die naar pc2 gaat zet ge op 192.168.0.1 - 255.255.255.0
pc2 geeft ge dan 192.168.0.2 (2 mag getal ts 2 en 253 zijn) - 255.255.255.0 en gateaway MOET 192.168.0.1 (ip pc1) zijn

staat er een firewall op pc1? zojaa moet ge zien dat die goed saat op intenet door te laten naar pc2, zet ze af om te zien of de verbinding goed is ... doorloop op pc2 internet verbindingswizard en kies lan

evventueel moet ge op pc2 ook nog de dns servers ingeven en eventueel proxyserver

Slinck

Legacy Member
wel, thanks, maar geen succes.
leg eens uit over diene dns en proxyserver

thanks

Exit

Legacy Member
van de provider krijgt ge normaal dns instell en eventueel ook proxyserver instell, die op geven in pc2

dns daar waar ge ook ip ingeeft, proxy in IE bij de verbinsings instell

dns is name server, zet namen als www.telenet.be om in een ip adres dat dan wordt gezocht.

ping eens met pc2 naar bvb www.google.be en kijk wa ge terug krijgt.

Slinck

Legacy Member
Geen verandering met het ingeven van DNS en proxy.
als ik ping van PC2 naar PC1, gaat alles vlotjes, maar als ik ping met PC2 naar eender welke site, krijg ik als bericht "Ping request could not find host www.google.com. Please check the name and try again."
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan