Archief - HTC touch diamond (WM 6.1)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sinanman

Legacy Member
Hallo allemaal

Volgende week gaat mijn vader een nieuwe gsm kopen en ik ga zijn HTC touch diamond dan overnemen aangezien ik mijn LG Viewty meer dan beu ben.

Nu heb ik al enige tijd wat zitten zoeken op het internet, XDA devolpers forum,...
En heb daar wel wat programma's etc gezien die me wel nodig lijken aangezien de originele software (WM 6.1) niets is om vlot mee te kunnen werken.

Ik vroeg me af of er hier iemand me eens eenvoudig zou kunnen uitleggen hoe ik een upgrade kan uitvoeren naar een custom rom (WM 6.5), en wat ik zeker nog zou moeten installeren.

(Mag verplaatst worden, want ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsten, mijn excuses daarvoor)

Grts en thx ^^

Exit

Legacy Member
die rom moet daarvoor gemaakt zijn om te beginnen ... die moet geflashed worden.
of eerder zien voor update versie die in het OS dan kan updaten maar dacht dat updates niet gingen uitkomen om 6.1 naar 6.5 aan te passen.

morb

Legacy Member
ge zult een hard SPL en uw Radio eerst moeten updaten / flashen voor alleer je een andere ROM erop kunt zetten.

Als je op XDA hebt gezeten zou je normaal toch genoeg info hierover kunnen vinden...
btw, gebruikt de ROM van BSB. beste 6.5 rom tot nu toe imo

Sinanman

Legacy Member
thx morb, ik zal daar eens zien achter hard spl en die radio etc
Ik dacht wel dat ik die dingen moest doen, zijn die hard spl en radio te installeren met een installer? of moet ik enkele zaken handmatig doen?

ps voor wat dient Radio eignl?

morb

Legacy Member
radio heeft in ieder geval niks met uwen fm radio speler te maken ;)
Waarvoor het precies dient weet ik ook niet, maar kgeloof dat het in ieder geval wat te maken had met je netwerk. Frequenties, stabiliteit, etc..

Hard SPL, radio en rom worden geinstalleerd met een installer.
Meestal DiamonCustomRUU.exe.

Zorg er gewoon voor dat je de juiste Hard SPL en Radio gaat installeren. Meestal vermelden ze dit in de eerste post van desbetreffende ROM.
Doe je dit niet, heb je kans op rare crashes.

Ikzelf draai BsB 6.5S
radio: 1.09.25.23
SPL: 1.93 Olinex

Oh... hier is de link van de rom wat ik gebruik :

[ROM WM6.5(21847)/WM6.5.1(23069)][WWE][13/10] BsB 6.5R & BsB 6.5.1C Black - xda-developers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan