Archief - Hoe telenet zijn trouwe users afript

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$anka

Legacy Member
lolzz is er idd ni veel verschil, ma da die dan ni zo komt blijten he

maar met den tijd zal telenet van jullie abo toch automatisch een expressnet maken, dat noemen ze nu eenmaal de verandering

zelfde dat orange ineens base gaat noemen, toch ook gene zak verschil
sommige dingen veranderen nu eenmaal

ksnap gewoon ni wat spliffrider hier komt blijten, da ligt volledig in zijn eigen handen

waar zit die trouwens? kwil nog wel eens enige reactie horen van hem

Wat zou dat voor verschil geven als ik dat verander, dus wat is het voordeel dat beide pc's een ander ip adres hebben? (dat is toch het enige wat zou veranderen voor zover ik het goe door heb?)
das zelfs nog ni waar, wilde gij dan 2 ip's dan moete uwe router er tussen uit halen en der ne switch in de plek steken

ff domme opmerking: ze hebbe altijd een ander ip adres, ander ligt uw netwerk plat, tis uwe router da ip van telenet aanpakt :p

GhO$T

Legacy Member
$anka zei:
waar zit die trouwens? kwil nog wel eens enige reactie horen van hem
hier zit em éh :lol:
spliffrider zei:
ADSL here I come.



$anka zei:
das zelfs nog ni waar, wilde gij dan 2 ip's dan moete uwe router er tussen uit halen en der ne switch in de plek steken
owkay thx 't is dus de moeite nie van nor dieje site da te gaan veranderen met andere woorden :D
$anka zei:
ff domme opmerking: ze hebbe altijd een ander ip adres, ander ligt uw netwerk plat, tis uwe router da ip van telenet aanpakt :p
:tongue: jaja whatevah :p
kheb het hier op kot soms trouwens :wtf: , we zitten hier ook achter ne router voor zover ik weet :p , en al een paar keer begon xp te zagen dat er een IP conflict was met een andere pc, maar da internet bleef toch precies marsjeren...

TiGrOnX

Legacy Member
spliffrider zei:
awel
Had ik ni ZELF actie ondernomen;
dan had ik één IP voor hetzelfde geld als waarmee ne nieuwen telenet abbo 2 ips krijgt.

en ze zijn ons al jaren aan't afrippen
altijd mr minder & minder voor meer geld.

eerst upload snelheid naar beneden.
dan uploadbeperking,
dan nen telemeter
dan ne glijdenden telemeter [BEIKES]
dan de uploadsnelheid verhogen
dan dit.

ADSL here I come.
Ik ga ook veranderen: er zijn veel voordeligere abonnementen voor minder geld.

Don't complain, just do it...

Preske

Legacy Member
met andere woorden, telenet mono is telenet duo geworden :unsure:

nuja, diegene die online gameden met xbox/ps2 en een mono-abbo hebben kunnen er nu maar plezier van hebben.

spliffrider zei:
en ze zijn ons al jaren aan't afrippen
altijd mr minder & minder voor meer geld.

dan ne glijdenden telemeter [BEIKES]

Ge betaald per maand maar ge kunt nooit de volle 100% van uw bandbreedte gebruiken, dat vind ik idd rinduit smerig

GhO$T

Legacy Member
preske zei:
met andere woorden, telenet mono is telenet duo geworden :unsure:

nuja, diegene die online gameden met xbox/ps2 en een mono-abbo hebben kunnen er nu maar plezier van hebben.



Ge betaald per maand maar ge kunt nooit de volle 100% van uw bandbreedte gebruiken, dat vind ik idd rinduit smerig

da laatste is misschien wel waar, tenzij je nu constant perfect elke dag 1/30ste van u limiet verbruikt en nooit erboven of eronder gaat (practisch onmogelijk dus) kunde nooit echt volledig gebruik make van u 10 gieg.

In plaats dat ze gewoon de data waarop de meter reset hadden aangepast (vb de eerste zoveel klanten hunne meter wordt vandaag gereset, de volgende zoveel klanten morgen, en zo voorts alle klanten spreiden over iedere dag van de maand, dan had je ook niet het probleem dat iedereen plots tergelijk begon te downen op het einde van de maand...)

morja aan de andere kant had je vroeger dat nachtsurfen niet zeker, maar da vinnek ook zo tof niet want alsek slaap willek pc aflegge zuh :p

voor de rest komt ik min of meer toe met men 10gb alsek wa uitkijk, alleszinds niet de neiging om direct naar een andere provider te lopen, als er hier geen problemen zijn ga ik er ook elders geen zoeken

Skoy

Legacy Member
Alst u ni aanstaat, bol het af e mannekes. Meer bandbreedte voor ons :)

heavygear

Legacy Member
preske zei:
met andere woorden, telenet mono is telenet duo geworden :unsure:

nuja, diegene die online gameden met xbox/ps2 en een mono-abbo hebben kunnen er nu maar plezier van hebben.



Ge betaald per maand maar ge kunt nooit de volle 100% van uw bandbreedte gebruiken, dat vind ik idd rinduit smerig



heu als ge nog zo nen zwarte modem (oud model)hebt hebt ge normaal geen snelheids beperking, me zo nen witte edde p-e-c-h

Fatalix

Legacy Member
Ik snap idd niet waarom belgie zo`n super achterstand heeft op gebied van Internet.
Check andere landen (jaja, NL!) daar heb je voor 30 euro/maand een abbo waar je 250kb/s DOWN mee hebt, 30kb/s UP en GEEN limiet.
Nu ja, 250kb/s down is niet HEEL snel, maar is zeker voldoende.

Dit hele gezeik in BE (ook adsl, maar die heeft gelukkig het telemeter gelul niet) met die limieten is nonsense. Bandwith is in BE idd duurder, maar dit is té overdreven.

GhO$T

Legacy Member
Fatalix zei:
Ik snap idd niet waarom belgie zo`n super achterstand heeft op gebied van Internet.
Check andere landen (jaja, NL!) daar heb je voor 30 euro/maand een abbo waar je 250kb/s DOWN mee hebt, 30kb/s UP en GEEN limiet.
Nu ja, 250kb/s down is niet HEEL snel, maar is zeker voldoende.

Dit hele gezeik in BE (ook adsl, maar die heeft gelukkig het telemeter gelul niet) met die limieten is nonsense. Bandwith is in BE idd duurder, maar dit is té overdreven.
als je denkt dat ze ons zo afrippen moet je mss maar zelfs es provider worden en zien hoe lang ge het ga uithouden met uw fantastische voorwaarden die zogezegd perfect realiseerbaar zijn hier in België...

ik bedoel, waarom constant kakken over iets waar je niks van afweet (inderdaad, of heb je laatst nog in de boekhouding van telenet/belgacom zitten lezen?) ofwel leer je ermee leven ofwel verhuis je naar nl hé, er is echt niks meer aan te doen zulle.

Da ga hier ook nog wel verandere BE is altijd al wa achter geweest :p ; en ge moet zeker nie denken da het allemaal zo fantastisch is in NL, door die harde concurrentie hebben ze dan wel no limits maar als je inet den helft van den tijd plat ligt zen ze bieden genen service zedde er ook vet mee hé...

ik zeg niet dat het bij al de providers zo is, maar in mindere mate zie je dat ook in België, er zijn ook van die providers die u veel meer limiet beloven of gewoon niet kijken achter hunne limiet, maar als je i-net dan 4 op 5 dagen uitvalt en je kan hen nooit bereiken via de telefoon moet je ook niet komen zagen natuurlijk...

ik denk dat we lang niet mogen klagen van telenet (adsl nog niet persoonlijk gebruik van gemaakt), in 3 of 4 jaar heb ik het mss al 1x meegemaakt dat het i-net niet ging, en das volgens mij ook wel super belangrijk, zoniet het belangrijkste

Fatalix

Legacy Member
@ghost.
Jij gebruikt je verbinding natuurlijk alleen voor msn. Dan kom je met 5 gig/maand nog wel rond ja.

GhO$T

Legacy Member
Fatalix zei:
@ghost.
Jij gebruikt je verbinding natuurlijk alleen voor msn. Dan kom je met 5 gig/maand nog wel rond ja.
:lol: 5gieg per maand met msn, kzou het es willen zien gebeuren... mss als je constant uwe webcam opzet ook ja maar das genen download

ik zat tot een paar maand terug zo altijd rond de 80-90% , gewoon zorgen dak nooit bloks moest bijkopen,

nu staat hem nooit zo hoog meer om de simpele redens dak nog maar in't weekend thuis ben en dat ik nog een account heb op men kot om den download te spreiden tss de 2

ik zou ook gediend zijn hoor met meer download, maar het is gewoon compleet zinloos om ervan te zagen, als je echt nood hebt aan die extra gigabytes neem dan toch adsl, met die recente veranderingen kun je voor niet veel meer geld dan bij telenet een account met 30gb hebben dachtek

Fatalix

Legacy Member
welja, ik heb expressnet + en 35gig download.
normaal 30, maar de laatste 3 dagen heb ik mysterieus ineens 2 gig ge upload... is dus gewoon niet mogelijk,maar ok.

LSD-ProZac

Legacy Member
dat al de huidige kotstudenten dan maar naar adsl grijpen als ze hun kot/unif/hogeschool verlaten, de enige reden waarom ze gek***t worden nu is omdat ze kotnet hebben en quasi niets kunnen doen



:offtopic:
$anka zei:
zelfde dat orange ineens base gaat noemen, toch ook gene zak verschil
sommige dingen veranderen nu eenmaal


die naamsverandering was er ni zomaar...

orange was eigendom van France Telecom

France Telecom is eveneens eigenaar van mobistar

en dat viel niet te verzoenen op de belgische markt => dus andere participaties met als resultaat dat het base werd

't maar dat je het weet ;)

pr0ph3cy

Legacy Member
cram zei:
Ha nog 1ne die het door begint te hebben. :niceone:

Same here,

Volgende week woensdag wordt het ADSL beesje geactiveerd.

Can't wait :applause: :woohoo: :applause:

Skeddie

Legacy Member
De goede ADSL nemen dan he, er zijn nog anderen dan Belgacom.
Scarlet hier en heel tevreden.
Alleen spijtig dat er een cap ligt op de usenet binaries, 2 connecties elke tegen 30kB :s

Mediamonk

Legacy Member
spliffrider zei:
mmm ik weet ni of het geoorloofd is om da hier te posten; mr ik vind het DEGOUTANT da ze hun oudste users; zij die nog 9000 beffers hebben gedokt voor een installatie, ZO in't zak proberen te zetten met hun eigen tammigheid/gebrek aan initiatief.


Vr de mensen die een "telenet mono" abonnement hebben.

ge betaalt een dikke 40 E in de maand; en ge krijgt daarvoor 1 IP, 2 mailboxen, etc...


ge kunt in "mijn telenet" uw abbonenement wijzigen nr 'telenet expressnet'.
voor EXACT dezelfde prijs krijgt ge 2 IP's!
4 mailboxen.

etc etc
hetgeen dus OOK wilt zeggen da ge met zo'n abonnementswijziging legaal met 2 comps tegelijk moogt
surfen [ik deel mijn Inet met een routerke; nu hang ik voor da routerke een gewoon hubke me 2 uitgaande kabels; en op elk kabelke steekt een ander IP; ik heb dus eigenlijk da routerke ni nodig]

ik weet ni exact hoe het zit me datatransferlimieten enzo, mr dit is dus al de 2de keer da ze u proberen af te zetten met uw eigen tammigheid [eerste keer = upload snelheid verhogen; mr ge moet het WEL zelf gaan aanzetten; hetgeen da 80 % van hun klanten niet doen]

Just so u know...


Dus als je bv een pc koopt van 1000 euro en na 10 maand kan je em kopen voor 500 Euro ga je dus ook RIPOFF noemen ?

Zo komt het mij toch over ? Telenet / adsl / andere evolueren.. dus de prijzen ook. Je kan alles naar hartelust aanpassen so.. ik zie niet in waarom jij zoiets ripoff kan noemen .

btw : mijn adsl moden (alcatel speedtouch) koste in den tijd ook 12.000BF(5 jaar geleden denk ik )en nu ligt die in de kast aangezien ik nu een routerke gekocht had. Maar dat noem ik geen ripoff maar vooruitgang.

Als je begrijpt wat ik bedoel

Mediamonk

Legacy Member
TriMenToR zei:
Ik heb van 1998 tot begin grote vakantie Telenet gehad eh... nu heb ik dus ADSL van Belgacom (ni mijn keuze).

Stop maar met juichen, want veel beter zijn die ni ze... vind zelf slechter.
1) Internet heeft vaak momenten da ge om de 5 minuten uw modem moogt resette omdat em ni wilt werke.
2) Tamme zakke aan den andere kant van de lijn as ge belt ivm het probleem. Dan zeveren ze da uwe router ni van hun komt en da he ene van hun moet kopen.... (ze wete dus blijkbaar perfect hoe ze u moete klote)
3) Lage downloadsnelheid en idem voor upload
4) Wa hier al gezegd is geweest met dat ADSL zenne limiet ni werkt, da is vervlogen tijd... hier werkt em spijtig genoeg dus wel.

DIT is wat ik al meegemaakt heb (en ge moet erbij bedenken da ik dus geen dinge download buiten drivers of dergelijke). De huisbaas (die met zijn vrouw beneden woont) is het ook grondig beu dat het internet altijd mor uitvalt en da Belgacom der geen reet aan doet...

Bij telenet hielpen ze imo veel beter ze.... dus past op wa ge erover zegt.

Dat hangt van situatie tot situatie af... ik heb bv nooit geen problemen gehad/
Het is niet omdat 1 of 10 van de zovele klanten een probleem hebben dat alles zo is ;)

idem voor telenet.. sommige geraken geholpen en dan staan ze te juichen en anderen geraken niet uit de nood direct en dan ist " bah kut helpdesk kutlijn etc..."

Bv modem die uitvalt dat heeft verschillende oorzaken.

-Modem drivers niet goed ,nekeer updaten of zelfs de firmware updaten
-Router niet kunnen configureren ? tja dat is hun probleem niet eh..daar heb je een handleiding voor. In de meeste gevallen is gewoon het dns adres niet eringeplaatst en dan lukt het ook niet (ik zeg wel bij sommige)

-Je filter is stuk (je krijgt bij een doehetzelf installatie 2 adslfilters ) wissel die eens

-Je filter MOET als eerste op de binnenkomende lijn aangesloten worden ..

-De centrale in je buurt geeft problemen (dat kunnen zij meestal checken) en dat doen ze zonder er een probleem van te maken.

etc... wees blij dat jij niet achter de helpdesk zit :p want das geen simpel jobke ;)

Pure_evil

Legacy Member
Heb heel de thread niet gelezen maar de threadstarter mag eerst es denken voor em iets uit zijn botten draait.

Ok nieuw abo: evenveel betalen, meer voordelen
Wilde persé da abo? Belt naar telenet en ze komen GRATIS en VOOR NIETS ( voor de ietwat trageren onder ons: KOSTENLOOS ) uw modemke vervangen en aboken aanpassen.
Ja idd ge moet da vragen.

Vinde da raar?
Ik nie, begin maar eens met elke tn mono user op te zoeken, afspraakske maken om gratis modemke te vervangen etc etc.
Dubbel verlies voor tn want 1. ze hebben daar het volk niet voor (alsof dat een adsl provider dat wel zou hebben) en 2. pakt 80% van de mensen met een mono abo hebben maar 1 pc aan het inet aangesloten ook waaruit volgt dat tn duizenden modems zou moeten aankopen en dan ook weer duizenden redelijk onbruikbare modems moet terugnemen.

Economische keuze van telenet vind je niet?

Oja voor ik het vergeet, ADSL here I come :wtf:

Like as if da adsl beter is.
Ok hun uploadsnelheid ligt bij enkele providers een stukje hoger maar
Meestal is downloadsnelheid (merkelijk) lager, tenzij ge onbetaalbaar abo neemt.
Helpdesk van telenet, euh geeft die mannen eens wat tijd en ze lossen uw probleem wel op, maar bij ulder moet da allemaal in een uurke gedaan zijn eh.
Limieten, jah soms 10gig andere 15 gig, maar zie het zo: telenet 10gig (waarvan ik er elke maand gemiddeld 13-15 gig van gebruik zonder over de limiet te gaan dankzij nachttarief)
Glijdende meter, zie ik niet echt problemen in, tis een kwestie van er mee overweg te kunnen, eens ge het doorhebt kan het een stuk gemakkelijker zijn dan bij adsl, want bij adsl over limiet is trage snelheid tot begin nieuwe "maand", bij telenet kan dit mss na een dag weer verholpen zijn, op gelijk welke dag.
Als ik zou moeten kiezen pak ik toch weer telenet zu, maar dan mss wel een plus abo :lol: , op dit moment een mono die volstaat en wil ik xpressnet dan bel ik even een gratis nummerken en een paar dagen of weekske later ist opgelost.

DigitalOverdose

Legacy Member
Ge vergeet nog die plotse prijsverhoging van 3 jaar geleden die eerder in de krant stond dan dat de abonees iets van Telenet zelf vernamen, Spliffrider.

'k Ben zelf ook van telenet naar ADSL overgeschakeld om die redenen en nog gene minuut spijt van gehad. 'k Was zelf ook lid van het eerste uur (die de volle pot nog mocht betalen voor de installatie) en op het eerste jaar na (zeg maar 'het gouden jaar') zag ik de prestaties haast maandelijks achteruit gaan, den ene limiet na den andere komen en de ene promotie na de andere gevoerd worden om nieuwe klanten aan te trekken zonder dat er ook mor ff naar de vaste klanten gekeken werd. Om van hunne facturatiedienst nog maar te zwijgen: begin vorig jaar (2 jaar nadat m'n abonement opgezegd was!) heb ik een paar maand gezeten dat ik om de 14 dagen wel nen brief kreeg van diverse incaso bureaus over een rekening die ik achteraf bekeken ni eens verschuldigd was. Ben er zelfs 2 keer naar hunnen hoofdzetel in mechelen voor gereden om het in orde te krijgen. En das dan nog mor 1 ding, ik kan zo nog nen hoop dingen opnoemen...

Geef mij dan ADSL maar zenne. OK, das ook ni perfekt: het gebeurt heel af en toe wel eens dat het uitvalt en ge moet iedere keer inbellen als ge uwe PC start.
Mor geen gekloot met upload limieten, nen duidelijke meter waarvan ge perfekt weet hoeveel ge nog kunt downen/uppen, ge zijt ni afhankelijk van hoeveel er nog in uw straat tegelijkertijd op't net zitten, veranderingen waarbij de klanten ook voordeel hebben zoals de uploadsnelheid die verhoogd werd en binnekort weer verhoogd wordt. En nen deftigen helpdesk (bij mijne provider, Scarlet, toch) waar ge ni het gevoel krijgt dat ge voor hen 'zageman nummer zoveel' bent als ge ze nodig hebt. Diejen ene keer dat ik ze eens nodig had belden ze me zelfs een week nadien zelf weer op om te verzekeren dat alles nog in orde zou zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan